Wednesday, October 17, 2007

Och hur var din kväll?

Igår. Intressant föreläsning. Som drar över tiden. Samåker med fd. kollega som ska åt samma håll. Inkluderar oplanerat stopp för nattning av hästar i stall. Beundra det vackra nyförvärvet. Försöka att låta bli att gulla för mycket med fölet då jag fortfarande har jobbkläder och nya klackskor.

Komma hem och se sig i spegeln, få en liten chock. För sminket har fått en intressant "camo touch" av torv/hästmats-smutsig hästmule puss på kinden. Ser inte klokt ut.

Inse att klockan är 23.00 och att min "middag" bestått av en redbull light och en complimentary karamell min ex kollega tryckte på mig med uppmaningen "blodsocker". Funderar på att äta något. Steker på några kötbullar och kokar några grönsaker att blanda med överbliven pasta.

Får bli till morgondagens matlåda. Nu orkar jag inte. Lite seg och hostig. Borde ta det lugnare. Tar en banan och hostmedicin och går och lägger mig. Drömmer om H. Kanske borde byta hostmedicin. Eller sluta undvika honom.

8 comments:

Anonymous said...

Åh! En matlådebrud! HURRAAA!

Ninde said...

kim: Försöker återgå till den rätta sunda vägen ju.. ;)

Ängeln said...

Sunda vägen är att pussa på hästar!

Ninde said...

ängeln: Word!

404 said...

Fast du kanske bara borde ta och stanna hemma någon dag för att bli frisk. Från hostan alltså... :)

Ninde said...

404: Jo, jag vet. Egentligen. Har lite mycket omkring mig nu bara. Men har vilat lite från träningen iaf.

Peppe said...

Ät kvinna! Så att du orkar.

(hälsningar din ställföreträdande mamma)

Ninde said...

peppe: Ja, mamma.. *ler förtjust*