Thursday, October 04, 2007

Kanelbullens dag

Tvärtemot vad man skulle kunna tro inte en helledig dag vikt för att äta kanelbulle och skvallra med kompis på favoritfiket. Nej, upp i arla morgonstund för möte hos kund där dagen börjar med att ett fat kanelbullar sticks under näsan på mig. Tack, men nejtack, bara kaffe blir bra. Mina smaklökar har inte riktigt vaknat än*.

Men det är ju alltid kul med arbetsplats där den personalansvarige tar sitt personalansvar på tillräckligt allvar för att länsa ett medelstort bageri på kanelbullar före 08.00. Krävande men givande möte. Två riktigt trevliga personer. När jag ska gå trugas jag på en påse med bullar. Den står på mitt skrivbord nu.
Och gamarna har redan börjat cirkla runt den..



* Det är därför jag nästan alltid äter nyttig frukost. Min syndiga gourmésida har ständig sovmorgon.

4 comments:

A. said...

Så du menar att nyttig mat är godare innan smaklökarna vaknat eller är det därför du äter den då du ännu inte känner smaken av den?

Rollx said...

Det är väl klart du skall ta dig en bulle. Lite skall man väl få synda, annars blir det tråkigt. :)

Ninde said...

a:Nja. Gillar ganska nyttig mat annars med. Men i det halvsovande tillstånd jag oftast befinner mig i på morgonen kan de sällan tänka sig något alltför onyttigt.

rollx: Status bulle nu nere i noll. Ninde och kollega Z misstänkt nöjda.. ;)

Anonymous said...

"Sälj" bullarna till de som tar störst del av ditt jobb under dagen. :)