Wednesday, October 10, 2007

Fredagen dårå I

"Ring mig på mobilen så möts vi upp." Jaaa. Jättebra. Om jag då lydigt ringer, då vill jag att du ska ha en hum om var du befinner dig. Jag vill inte, jag upprepar, inte höra dig säga.."öh, vi är på nåt ganska känt ställe* ni måste komma...öh ett par gator upp..öh..Peter/Kalle/Victor vahettere nu igen där vi är?" Skrap..prassel..åtföljt av mycket vag vägbeskrivning via pojkvännen, inte heller han infödd Storstadskille.

Snyggt men aningens för kallt klädda trasslar vi oss dit för att med egna ögon få beskåda underverket. Syrrans kompis nya kille. Syrrans kompis (henceforth referred to as Sk.) presenterar oss. Gör stort nummer över att puffa runt oss att hälsa på honom och alla hans polare.

Jag placerar mig taktiskt med Sk. mellan mig och underverket. Så att han måste sträcka sig lite när han ska "intervjua" mig. För det gör han. Spänner sina blå ögon i en och jag bara försöker spela blond,glad, ofarlig. Hoppas att han inte analyserar alla sin tjejs kompisar utan att det bara är hans sociala sida.

Hur var han då? Tja, såå shaggtastisk tyckte jag och tjejkompis inte att han var. Han klär sig avslappat snyggt, hyftsat snygg, ser yngre ut än han är.Vill gärna passa in i öfvre tjugoårsåldersfacket fast han är ett antal år över 30. Men ändå, det saknas nåt. Värme kanske.

Sk. däremot verkar helt betagen av honom. Hon har alltid tränat mycket och sett bra ut. Men nu när hon är singel igen har hon kapprustat. Noterar hårextensions och något med hyn, små ojämnheter hon fixat till på någon klinik. Undrar förstrött om det är aha-syror eller laser. Är diskret nog att inte ta upp det inför killarna, säger bara att hon ser fantastisk ut när hon kramar om mig. För det gör hon.


* Nåt ställe på söder. Never heard of.

5 comments:

Rollx said...

"Men nu när hon är singel igen har hon kapprustat".

kapprustat ! :D

A. said...

Aha syror...? I ansiktet. Gör ni verkligen sånt för att se bra ut för oss killar?

Vi tar ju bara på oss i bästa fall rena kläder. Snedfördelat ;-)

Ninde said...

rollx: Jepp ;)

a: Vi gör mycket mer än så a. Iallafall om det skulle behövas.

Snedfördelat är bara förnamnet ;)

A. said...

Inte behöver ni det, räcker ju med att ni ler mot oss, och berättar för oss vad vi egentligen tycker oms saker... hehe

Ninde said...

a: Ja, och tur är väl det. Du ser ju hur det ser ut i de länder där ni försöker tycka själva.. ;)