Wednesday, October 10, 2007

Mer fredag II

Visst kan vi alla vara osäkra när man träffat någon ny som ska presenteras för bekantskapskretsen. Men ganska snart står det klart att det är något som känns fel. Sk. är inte sitt vanliga kaxiga jag. Hon försöker för mycket. Vill få oss att framstå som så coola tjejer. Så uppenbart framställa oss i bra dager för att impa på nya killen. Visa att hon är en cool tjej som "känner folk" hon med.

En av killarna har ett jobbproblem, utan att tänka slänger jag ur mig en möjlig lösning. Sådär som man gör ibland om man kan. Då måste hon självfallet betona vilken osedvanligt smart tjej jag är tills jag generat skruvar på mig och mumlar något om att man blir ganska cynisk efter ett antal år i Storstaden. Man lär sig saker.

4 comments:

A. said...

Jag är lite orolig för dig. På allvar alltså. Så fort du är ute tycker jag du hamnar i något jobbrelaterat problem... eller förslag eller något annat.

Sånt är inte bra. Nästan så jag borde förbjuda dig att prata jobb när du är ute... :-)

Ninde said...

a: Allvarligt a. Nuförtiden pratar jag sällan jobb när jag inte får betalt för det. Mitt jobb alltså. Här var det hans jobb vi spånade om..:)

Förbjuda mig..hmpf ;)

A. said...

Låter som en bra princip... :-)

Jepp. Förbjuda. Fast väntar ju på att du egentligen talar om för mig vad jag tycker om det... ;-)

Ninde said...

a:*Tss* Försök du bara. Förbjudet=En dold Uppmaning
vet du väl.. :)