Monday, February 12, 2007

"And I still haven't fooouund what I'm looking for..."

Sjöng bandet i lördags och vi och sjöng med...

Kvällen innehöll bland annat:

* Urgod middag med några av de människor jag helst umgås med. Mycket skratt, prat och uppdateringar ur varandras liv. Saknade bara M och den där lillebrorsans kompis som inte kunde komma.

* Melodifestivalen. Igen. Tydligen. Jag och en killkompis hade exakt samma min när vi upptäckte det på en tv-skärm. Två levande frågetecken som en perfekt illustration av den nollkoll vi har i år. Vi tittade då och då till på det som utan ljud pågick i bakgrunden. Luuk i klänning. Luuk i kallingar. Kille i paljetter. Luuk med glada hysteriskt vinkande artister. Frågan är således inte bara "vann rätt låt?" utan även "vann en låt?" "eller var det hela en enda lång pantomim mellan Luukska klädbyten?".

* Blivit utfrågad om och ombedd att förklara Leo di Caprios sexighet för två heterokillar jag känner. Jamen hur säger man det på ett artigt sätt. Jomen asså, om ni ser till att bli lite kortare, charmigare, busigare och skaffar er världens utstrålning så kan vi diskutera saken. Slutade med att en av killarna nöjt konkluderade att han nog borde vara glad att han inte fattade Leos storhet. Borde ju betyda att han var superstraight. (Oh, glad we got that sorted out. Inte ens den mest dysfunktionella gayradar skulle ta fel på dig grabben. )

* Ganska bra cover band på scenen.

* Tjejkompis V som var kvällens snyggaste. Så snygg att all manlig tankeverksamhet avstannade inom 5 meters radie när hon kom gående. Så att hon utöver sedvanliga tjej-tjej komplimanger man kan få av andra tjejer t.o.m fick frågan om hon hade kille. På tjejtoan.

*Dj musik. Glädjen i att bara dansa järnet i ett gäng. Kliva in i musiken och glömma allt annat för en stund. Köra lite Shakiramoves. Mer dans än drinkar.

* Fördelen med blandat gäng är att man i nödfall kan peka lite diffust in i gruppen och säga,
"-Tyvärr inte, min kille står därborta..." Vad är föressten grejen med trenden att komma framskuttandes och "bjuda upp" när det inte är lugna låtar? När man precis har dansat non-stop i två timmar och avviker från gruppen två minuter för att ta något att dricka. Vad hände med vanlig hederlig "komma fram och prata först?".

* Lördagsaktivt sönderfall i enheter. Vissa avvek hem, vissa ville till andra ställen. Vi var sju stycken som sedemera kom att avsluta kvällen på den där båten som borde sjunkit för länge sedan. Den där som alla stans desperata killar befann sig på.

* Kvällens kommentar: En kompis kille som kom och räddade oss från två efterhäng som försökte utröna var vi kom ifrån¤
"-Republica Uzbekistan, njet svedezi"

¤ Nu menade killarna iofs vilken del av Storstaden. Men med en underlig blick på killen (som inte kan någon ryska egentligen) dröp de iväg. Resten av kvällen kallade vi honom Boris och överträffade varandra i påhittade ryskinspirerat antydningar.

11 comments:

S said...

Haha! Skitkul inlägg.

Och fördelen med att ha snubbar med på krogen är att man kan greppa tag i vem som helst av dem "Jag måste prata lite med min pojkvän nu, sorry." Älskar den fejkade ryskan också. Kanske ska prova det någon gång.

Anonymous said...

Vad var det för trevligt ställe då? Själv stupade jag hos kompis över schlager-sågen och bubbel/vin. Vill du veta nåt om s-festivalen så hit me!

Ninde said...

Sandra: Tack. "Jag måste prata med min pojkvän nu.." användes också flitigt :)

filosofia: En runda som mot bättre vetande avslutades på Patricia. Tacksam för liten festival upplysning. Såsom var Regina Lunds uppenbarelse en hallucination från hennes roll i "livet är en schlager?" Vilka var de tre bästa låtarna/artisterna? Gick rätt vidare? Schlager såg med bubbel är en klassiker jag minns med saknad från tiden då det bara var en final...:)

A. said...

Hmm... Varför måste killarna bli kortare, busigare och charmigare för att du ska kunna diskutera vad du ser i Leo?

Ninde said...

A: Låt oss säga såhär. Om den ene killen hade haft Leos looks och charm hade jag bara behövt sitta där och tindra med ögonen istället för att inleda mig på den svåra konsten att ge diplomatiska svar på frågan om andra killars sexighet ;) Vad tycker du själv om Leo?

Kim da Costa said...

Att bli uppbjuden är ju underbart! Mer sånt! Bjud upp till dans, vetja.

Ninde said...

kim: Nja. Fast jag tycker lite av charmen med "discodans" eller vad man nu ska kalla en och en dans är just att man dansar lite som det faller sig. Slippa hitta på ursäkter för att man har så svårt för att nobba folk som vill dansa.. Och vad tycker du själv om Leo? ;)

A. said...

Jag tycker han är jättesexig! Vilka ögon... mmmm...

Eller så vet jag inte om jag tycker han är snygg. Inte lika mycket baby över honom längre i alla fall. Men skulle killar vara min grej så håller jag nog Colin Farrell och Johnny Depp före...

Som skådis, gillar jag honom bättre och bättre... De senaste som Aviator och The Departed är han riktigt bra i.

Ninde said...

A: Håller med varenda rad från och med "..inte lika mycket baby.." ;)

Anonymous said...

Aldrig båten Ninde, aldrig!!

Ninde said...

manual: Nä inte på en lördag iaf ;)