Wednesday, February 28, 2007

Efter chocken i lördax

Hade vi kul. Riktigt sådär galen tjejkvällskul som man inte behöver ha vare sig sprit eller killar för att ha. Bara riktigt oseriös gladmusik, fjantiga schlagers och gamla hitar vi kunde sjunga med i. Och det gamla gänget, hon som är så duktig på att dansa och göra snygga påhittade pantomimer till låtarna. Jag hängde på och det sa flärp i skallen och vi hade riktigt genuint kul som om vi vore två 10 åringar.

Kvällens...

¤ kommentar: Blond kille som svarar i mobilen inne på toan (gemensam tjej o kill)
1) "-Jo jag är på XX. Men du, jag har just gått in på toa med tre snygga tjejer, så jag har inte tid att snacka med dig nu. Ja, jag ringer dig i morgon....."
2)"- Såhär gör vi inte i Göteborg" förskrämd västkustare vi snavade över på vägen ut från toan, just som det gick upp för honom att den var Ally Mc Beal gemensam. Får nog omvärdera min tidigare uppfattning om gbg:are som trevliga, roligt avslappade partymänniskor.

¤ Que?: Den okända tjej som dök på mig vid garderoben med orden."- Meen neeej, du får inte gå nu redan." Och jag som bara ville hänga in ett överflödigt plagg ju..

¤ Partnerbytare: Jag som inte orkade bugga med en kille. Körde den gamla fina:- jag kan inte, men min kompis kan. Innan han hann protestera bussade jag min kompis på honom. Min kompis med tävlingsdanskarriär i baggaget. Han fick det minst sagt svettigt. Jag och tjejkompis hukade bakom en pelare och småfnissade. Inte snällt. Men kul.

¤ Snyggaste: Min gamla klasskompis Glamour Girl (GG). Som vissa elakt hävdade skulle få frysa spinninghäcken av sig som straff för sin medvetet sena ankomst. Jag vann den vadslagningen då hon sin vana trogen seglade förbi hela lönelördagskön genom att åberopa frändskap med någon som mycket väl kan ha hetat Greger. Hon gör elegant entré med ett glatt "Iiiih" (kasta sig om halsen och krama alla kompisar, hälsa artigt på övriga). Vi svarar likadant. Hon är bara sån. Lite för glamoursnygg och allmänt lyckad för att passa avundsjuka tjejer. Jag har känt henne sedan vi var små och red ihop, jag uppskattar henne för den roliga kompis hon är bara.

¤Omogna kommentar: "-Meeen fy, hon kan ju bara inte vinna. " (ang. melodifestivalen).
"-Näe, henne kan vi inte skicka till finalen i Europa,
hon är ju fet!" (två supersmala tjugonånting tjejer vid baren)


¤Positiva överaskning: Barbie klonerna. Någons medsläpade 22 åriga bekanta som jag lovat vara trevlig emot. Trevlig som i inte rulla med ögonen och sucka högljutt när de frågar ut mig om mitt jobbs förmåner. Inte om själva jobbet. Visade sig inte vara så illa som jag först befarat. Två ganska trevliga tjejer med åtminstone ett par fungerande hjärnceller var.

¤ Nostalgitripp: När vi plötsligt hörde en gammal favoritlåt från tonårstiden. Och vi dansade ett helt gäng och körde samma moves som då. Ivrigt påhejjade av två söta bögar brevid.

14 comments:

A. said...

Omogna kommentar; den föll jag med på i så fall. Jag ville inte skicka en kille med läppstift (inte Lindarw, han med "skämtet") men det löste han själv genom att inte kunna sjunga...

Barbiekloner; hårda ord... Du ska vara snäll mot såna. Tex föreslå att de ska gå och köpa en drink åt dig så kan du berätta mer om ditt jobb :-) (givetvis glömmer du det när drinken har kommit)

Ninde said...

Ha,ha jag kan tänka himla omogna saker med. Men delar inte alltid med mig av dem så högljutt.

Neeeh, varför skulle vi tjejer köpa drinkar åt varandra? Det är ju det vi har er till.. ;)

Du, trust me, barbiekloner var snällast möjliga beskrivning...

A. said...

Hnmm. Jag visste det ju egentligen... Men trodde ni tjejer bara jobbade på att gratis är gott... ;-)

Ninde said...

Jo, fast man har väl något minimikrav på den som bjuder.. ;)

Kim da Costa said...

Don't ya dare calling them schlagers "fjantiga"!
;)

A. said...

Klart ni har minimikrav. Det som skiljer er kvinnor från män ;-)

Ninde said...

Kim: Sorry love. Not all of them schlagers are fjantiga, of course not. Vissa är seriösa. Men om man ska fjanta runt och sjunga med och göra små improviserade danser till dem, så krävs den fjantiga sorten. Fjantig, but in a nice way. Den med texter som ett dagisbarn kan lalla med i. Som jag faktiskt gillar att göra ibland.. :)

a: He,he, he.. ni har bara två krav? 1) att personen andas
2) att det är "rätt" kön

Är det så du menar? ;)

A. said...

Andas är alltid positivt. Rätt kön med givetvis. Sen menade jag ju egentligen att vi är mer förstående och förlåtande och försöker se bakom all yta för att upptäcka personen... Ge alla en chans ;-)

Ninde said...

a: Se bakom all yta för att upptäcka personen? På krogen? Skulle int tro de.. ;)

Anonymous said...

Kan det har varit Macarena?!
*fniss*

Ninde said...

filosofia: Ondsinta människa nu fick jag den på hjärnan ju..
Ha,ha..nä faktiskt varken den eller las Ketchup förvånandsvärt nog :)

A. said...

Okej jag ljuger. :-)

Anonymous said...

Ha,ha snygg bugg dumpning där tjejen! Såg han mycket knäckt ut efteråt? / Emma

Ninde said...

Emma: Mycket, he,he ;)