Friday, February 16, 2007

Bitchfredag

Jag borde ha sett tecknen redan i morse. Började med bråk på gymet. Två som rök ihop om någon skitsak, värsta vuxendagiset. Försöker hålla mig utanför onödigt tjafs i den mån det går.
Startar inte bråk och biter bara tillbaks om jag blir bitchad på. Som jag blev senare under dagen.
Helt oprovocerat verbalt påhoppad. Först blev jag lite chockad, för det var så totalt opåkallat, för att jag såg hur taggad hon var. Hur hon bara längtade efter en rejäl gräl urladdning. Och en liten liten figur inom mig stod och jublade "whoa catfight" jag vill också...Hade vi träffats i ett annat sammanhang kanske jag hade tagit tillfället i akt och barnsligt huggit på hennes krokar. Haft ett praktgräl. Men nu har jag istället tvungen att ta kontroll över situationen, just calmly stand your ground, som man fick lära sig på nån käck kurs. Mig rubbar du inte en millimeter idag, har redan hört nog med skit.

Känner igen hennes uppstressade typ, håller man sig lugn själv men säger ifrån brukar man vinna. Biter tillbaks utan att gå in i hennes konflikt och hon vacklar till. Inser. Ber om ursäkt, berättar om sin stressade helvetesvecka. Vi diskuterar att det är ett växande problem att allt fler är stressade intill flippningsgränsen i Storstaden. När vi skiljs åt tackar hon mig. Önskar mig en trevlig helg.

7 comments:

Anonymous said...

Jesus - Stockholm börjar ju bli rena rama NY i flippade typer per capita.
Läckert slut på den historien iaf.
Jag hade nog kört en svenne - himlat med ögonen, sagt "Mäh, herreguuud" till nån bredvid och glott ilsket innan jag vände mig om. Utan vidare åtgärd.

Kim da Costa said...

Bra gjort!
Det är alltid mer effektivt att vara den lugna, mogna typen.

Ninde said...

filosofia:Tycker vi instiftar nytt mått på en ort..F.t.c= Andelen flippade typer per capita.. :D

Skulle kört en Svenne om jag haft en side-kick med ;)

kim: Va liksom tvungen att låtsas vara det i den situationen.Fast en vacker dag kanske jag vaknar upp och har blivit lugn och mogen, vem vet? ;)

Rollx said...

Mmmm bitte ! Catfight :).

Det finns säkerligen många som är sönderstressade, och detta kan oftast uppenbara sig som ren aggresivitet.

Vad det än är, som gör att hon är stressad (mår dåligt). Så borde hon ändra på något. Byta jobb, sparka ut killen ?. Något borde hon göra iallafall, något är uppenbarligen fel !.

Jag rekomenderar henne denna musik, samt en box boll. Bara som en temporär lösning, att få ut en del ilskan. :)

Bra box bolls musik

Ninde said...

rollx: Ha,ha vad är det med killar och "catfight" egentligen? (även om det nog mest var den verbala jag syftade på).

Tack för länken. Rammstein kan vara coola och ha vissa bra låtar, men jag tycker de är snudd på läskiga för att de sjunger på "arg-tyska". Så för min del blir det gymet eller boxa lite i luften till Offspring.. ;)

Det uppenbara systemfelet är väl Storstadsstressen vi alla skapar. Fast det ska till en norrlänning att våga påpeka att folk borde ändra på sig... :)

Rollx said...

Visst ! är det larvigt med killarnas intresse för catfight. Usch för bråk i alla dess former........Men spela in detta fenomen om du får tillfälle någon gång :). Bitte ?!

Nu är jag ingen snigel. jag kan nog stressa, eller vara rask om det finns skäl till det.

Ninde said...

rollx: spela in..'tss' ha ha..hamnar jag så nära kanske jag har fullt upp med att försvara mig själv ;)