Monday, February 26, 2007

Ninde dissar

Hade tänkt berätta om resten av helgen men sticker emellan med ett av mina favorit hat objekt. Golf. Moderatbandy. Hole in one och birdies. Hela kittet. Det började som ett skämt p.g.a ett gäng sällsynt idiotiska golfare. Ett par historier om osmidiga omvandlingar till golfbanor. Sedan blev det en principsak för mig, H och några till. Även om det är socialt smidigt. Ett bra sätt att umgås med kunder. Ett bra sätt att synas. Säkert bra motion för pensionärer och andra nördar.
Jag vägrar golf. Så sluta skicka mig peggar och annat krafs. Det intresserar mig inte.
Varför är jag så anti? Här är en av anledningarna:

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1008413,00.html

8 comments:

Kim da Costa said...

Dissa!
Dissa!
Dissa!

Jag dissar med dig.

A. said...

Det där är ju helt sjukt... Men snart måste väl hela grejen med Golf dö ut?

Ninde said...

kim: Tack du är en klippa :)

a: Det har jag hoppats i många år nu. Tyvärr tror jag inte det, om hundra år är det säkert greenfe där Amazonas tidigare fanns :(

Anonymous said...

Precis därför jag la ner mitt sorry-ass försök till golfande. (och kanske lite, lite pga att det tog fram mina värsta egenskaper som människa - jävla ruff)
Men nu sitter jag o gnager på fingrarna iväntan på resten av helgen! Såna där cliffhangers klarar inte en uttråkad blog-addict som jag ju..

Ninde said...

filosofia: Oups, sorree, kommer en updatering så fort jag hinner..

Anonymous said...

VVG=Våga Vägra Golf

Ninde said...

Åh tania, så genialt! Jag är med! :)

Anonymous said...

Haha, 'moderatbandy' =D va bra.. det ska jag hädanefter kalla golf för.. asså, jag har egentligen inget emot golf i sig.. sport som sport.. men det här är ju inga vanliga golfbanor vi snackar om.. det är en lyxgolfbana (TRE golfbanor).. Det ju är inte direkt så att det går att spela golf där för gemene man för en 50-lapp, om man säger så... ! Och sånt ställer inte jag upp på att man exploaterar statligt jordbruksland för, för dylikt ändamål. Och sättet som man körde över snubben på.. Det var bara ruttet hur det gick till här när kapitalet fick styra och kommunen gick med på det.. RIP Eric Sandlin.