Friday, February 09, 2007

Dagens upprörd svensk

Danskarna använder toplessbrudar i en kampanjfilm för sänkta hastigheter. Svenska väg och trafikforskningsinstitutet har nu skickat ett upprört protestbrev till sina danska kollegor. Passar illa med institutets jämnställdhetspolicy. Håller helt med. Som protest tänker jag inte lätta på gasen förrän det är lika många halvnakna grabbar med i filmen. Sådeså.

http://aftonbladet.se/vss/linkoping/story/0,2789,995432,00.html

http://expressen.se/index.jsp?a=869747

7 comments:

Kim da Costa said...

Jag tycker det var lite kul. Very danskt. Very osvenskt.
Jo, håller med dig; fler halvnakna karlar, tack.

Rollx said...

Det är väl braaa om det skapas arbetstillfällen. :)

Vilken kroppsdel föredrar du att kika på hos en kille ?. Måste dom vara näck ? (dom manliga skylthållarna).

Ninde said...

kim: Huvet på spiken där. Tycker alltid det är lite kul att höra svenska byråkrater slå knut på sig i politisk korrekthet. ;)

rollx: Jomenvisst.
Nejdå jeans får de ha.

Föredrar att se in i ett par leende ögon :) Men visst en snygg överkropp eller häck är ju aldrig fel.

Rollx said...

Tror jag lägger ner det jag tänkte på. :)

Trevlig helg påre Ninde. :)

Ninde said...

Rollx: Detsamma Rollx. Och vad tänkte du dårå? :)

Rollx said...

Nein !. Det är så dåligt så jag blir trött på mig själv. Det får du grunna på, vad tänkte den där lappen på ? :).

Mina läppar äro förseglade.

Ninde said...

rollx: ha ha okej :)