Friday, February 23, 2007

Hon som har koll..

Som fixar presenter, kollar upp sista datum, att alla andra har koll på läget. Little miss fix-it. Det brukar vara jag ju. Så inte denna vecka. Har varit rörigt på alla fronter.
Telefonsamtal igår med en tjejkompis som ringde precis när jag haft en tuff jobbdag:

Tjejkompis: -Va kul att du också kommer på lördag... bla bla bla vi från gamla gänget bla bla
Gör jag? Lördag? Snabbkoll i filofaxen, oj det är redan nu på lördag, det hade jag förträngt.

Tjejkompis:-Vad tror du om (lång utläggning prylbeskrivning) som present ?
Jag:-Eh..jo (Present- skulle det ges present också? Shit..)
Tjejkompis:-Ja, du vet vi pratade om att gå ihop om och jag tyckte det kunde vara lagom, eftersom vi får betala maten och måste klä upp oss och.. ( Aha. Jag var iaf smart nog att delegera uppgiften.)
Jag: -Det låter jättebra. Det kör vi på. ( Har ingen aning om vad du menar helt exakt men jag litar på din smak.)

Vad skulle man göra utan snälla kompisar som höll ordning på en ibland?
Ska göra ett snyggt veckoavslut på jobbet. Sedan ett långpass på gymet för att kunna äta den där trerättersmiddagen i morgon. Jag som hade tänkt ta det lite lugnt i helgen. Inte så stora utsikter för det kännandes de tjejer som ska med ut.

8 comments:

A. said...

Hmm... Var det inte exakt samma visa för någon helg sen. Du är ju kass på att planera ;-)

Anonymous said...

Det brukar sammanfalla med stress, det där otäcka dubbel-, trippel-, kvadruppelbokningsgrejen, att inte ha koll, bli nervös när någon frågar menande om veckdagen du förträngt.
Jisses..Kanske skaffa pannband med läcker utstickande anordning som håller kalendern framför näsan? Eller kanske elchocker via mobilen?

Kim da Costa said...

Då hoppas vi att helgen bjuder på mer än bara tedrickande. :)

Ninde said...

a: Inte då, allt är planerat in i minsta detalj. Prydligt nedskrivet. Det är själv komihåget som jag har problem med när jag har mycket annat omkring mig..
Hjärnan har av någon anledning prioriterat jobb framför nöje. Mycket märkligt.

filosofia: Right you are! Fast kanske elchocker via mobilen kan förstärka minnet? Få det att omprioritera? ;)

kim: Åtminstone en cappuccino ;)

A. said...

Och framför allt trist om att hjärnan ska jobba så...

Ninde said...

a: Precis. Men det kommer du säkert ha en lösning på efter att ha sett den där filmen? ;)

A. said...

Japp. Eller andnöd i sympati... ;-)

Ninde said...

a: He,he.. :)