Tuesday, February 06, 2007

Igårkväll gick en dröm i uppfyllelse

Sportoutlet. Rea. Egentligen är jag more-of-a Nike girl. Men lyckades ändå fynda träningsbyxor, sportbehå och en liten tight t-shirt som kunde anses uppfylla anständighetskraven i styrketräningsrummet, en matchande nyckel/kort snodd åkte också med.
Dreglade en stund över en alldelles förtjusande liten rosa adidas väska. Såg redan framför mig hur den skulle pryda mig när jag seglade in på gymet. Såg priset. Suckade. Motstod frestelsen.

Så nästan framme vid kassan såg jag dem. Basketbollarna. En sån som jag velat ha egen ända sedan jag var liten. Helst skulle man ha korg och nät med som de har i alla amerikanska filmer. Plockade upp den, stutsade lite. Intalade mig att den kunde vara kul som tidsfördriv. Att systersonen skulle bli glad nästa gång han kom på besök. 100 onödiga pix på rea och den var min*. Så nu saknar jag bara korgen och en egen backyard. Eller ett schema för när grannen under går ut..

*Ja, jag är vuxen. Nästan.

12 comments:

Rollx said...

Du lär inte bli populär bland grannarna om du börjar spela inomhus :). Donk donk donk....donk donk donk :). Har du ingen bra uteplats någonstans ?.

Personligen är man ingen basket fantast. Meeen jag har satt en mini basketkorg över min papperskorg, det blir lite roligare att kasta skräp :).

A. said...

Nu snodde Rollx precis det jag skulle skriva. Skulle precis berätta om min asnördiga lilla basketkorg över papperskorgen här på jobbet. Fan. :-)

Annars så skrev du just precis under på alla mina fördomar om de som springer på gym... Så viktigt med vad man har på sig ;-)

Nike-tjej? No games, Just sports? ;-)

Ninde said...

Rollx: Var lite därför jag tänkte passa på när hon gått ut ;)Jodå vi har innegård. Med en hel massa fönster inom oroväckande räckhåll.. Vågar mig nog inte dit med boll utan systersonen som alibi..skulle kännas fånigt att stå där en eller två "vuxna".Tyvärr.

a: Dra inte alla över en gymkam. Jag är ganska avslappad när det gäller sånt även om jag hoppas styrketråkträning ska bli kul i snyggare kläder. Däremot skulle det aldrig falla mig in att stå och sminka mig inför ett pass..

"...Just sports", he he you bet ;)

Ni båda: Vars köp ni era små basketkorgar till papperskorgen? Vill också ha...:)

Rollx said...

a. Förlåt :) men du kanske har en snyggare korg än mig. Min är inte riktigt anpassad för papperskorgar.

Ninde. Jag hittade min i leksaksaffären. Brukar bli rätt ofta att man huserar runt där. Jag har också en liten systerson (snart 3 år). Kul att kolla på leksaker :).

A. said...

Det är nog inte min heller. Tror min är från någon leksaksaffär den med. Men med lite tejp så sitter den ;-) Fick den i present av en kollega för något år sen. Men skulle tippa BR kanske?

Och Ninde, givetvis roligare att dra alla över en kam... :-)

Ninde said...

Rollx: Jo systersöner är guld värda:)

Får kolla leksaksaffären vid tillfälle. Kanske skulle man glädja Trevliga kollegan med en inför alla hjärtansdag. Eller nja.

a: Hm..generaliseringsfan där :)

A. said...

Generaliseringsfan. Menar du fan som fan eller fan som fan? ;-)

Ninde said...

Eftersom jag är en snäll flicka menade jag den snällare tolkningen ;)

A. said...

hehe... Som jag trodde då. För inte kan det ha vart eftersom du fick en möjlighet att välja? ;-)

Rollx said...

Visst är dom gulliga ! småttingarna. Fast jag kan nog tuvärr inte övertyga mig själv, om att systersonen är lika mycket guld värd. När man måste byta blöja på honom. :)

Fast det måste ju göras. För hans skull.

Ninde said...

a: Intedå ;)

Rollx: Jo blöjbyte är ett otyg. Är föräldrarna med kan man köra denna variant:man leker med barnet ifråga tills det börjar bli bytesdags. Då lämnar man över barnet med ett smidigt "jo, förresten, du kanske skulle kolla blöjan, jag tror han precis..."he he he..;) Sedan ber man en tyst bön för att han ska bli rumsren snart ;)

Anonymous said...

Adidas, inte Nike. Adidas!