Monday, February 19, 2007

Helg:

Fredag : Gymträning och praktiska måsten. Gick bra, kunde t.o.m höja lite vikt på samtliga maskiner.

Lördag: Grym träningsvärk. Mamma i staden. Gå på Muncha utställningen på dansmuseet. Äta Sushi. Äntligen få se "Djävulen bär Prada" på bio tillsammans. Återfå min julklappsbok med samma titel som både mamma och sedan Storasyster först norpat och läst. En fin liten familjetradition vi har. Diskutera saker på en mamma tillåten nivå. Således inget om H.

Söndag: Inser att det idag faktiskt fanns en orsak till varför jag inte skulle hinna morgonsimma med S. Förbannar det faktum att jag lovat hjälpa en släkting med inflyttning och inredning. Väl där lika förbluffad som alltid över hur mycket skit folk har. Inte för att jag bor i något stilrent h-vte själv men ändå, det måste finnas en bortre gräns för hur mycket fula prydnadssaker folk kan ha innan det blir olagligt.Sätter upp gardiner, möblerar om och hjälps åt att sätta upp tavlor. Hon blir nöjd i slutänden iaf. Bjuder på filet mignon och glass. Hinner precis hem till Rockstar supernova och de obligatoriska telefonsamtalen på söndagkväll.
Idag: trött, troligen beroende på frånvaron av alkohol och nattklubbsliv i helgen.

11 comments:

Kim da Costa said...

Jag förstår dig. Lite sprit och klubbliv behövs för att komma i form! Hoppas din vecka blir a smashing success.

A. said...

Gillar ditt sista resonemang. "brist på alkohol och nattklubbsliv som gjort mig trött" För inte skulle du väl någonsin skylla motsvarande trötthet på de aktiviteterna ;-)

Ninde said...

Kim: Ja,bara middag och bio är lite tamt ;) Ha en smashing week du med! :)

a: Moi? Skylla på spriten, nä? Det måste varit den där olycksaliga oliven som gav ont i håret ;) Men ärligt så gör man allting rätt, dricker ramlösa och grönt te, och vad får man? Trötthet..hmpf...;)

A. said...

Murphy's lag... :-)

Ninde said...

A: Aha Murhy's, den enda lag som EU inte rår på...hm...;)

Anonymous said...

Det där är inte bra ninde. Du får inte förringa vikten av en rejäl utekväll. Hmm..*bekymrad*

Ninde said...

filosofia: *asg* Litar på dig dårå..;)

Lill-Krizan said...

..."trött, troligen beroende på frånvaron av alkohol och nattklubbsliv i helgen."

Det är alltså inte meningen att man vid något tillfälle ska få känna sig pigg en måndag? Jag känner mig precis som du, men av motsatt anledning.

Livet är hårt.

Ninde said...

Ha,ha precis, all fighting and struggle, then you die ;)
Bara ibland lyckas man lura ödet och vakna glad och pigg ändå.. :)

Anonymous said...

Jag brukar bli fantombakis på Söndagar om jag mot förmodan har stannat hemma kvällen innan

Ninde said...

the manual: Du ser, Murhys lag återigen, a no-win situation :/