Wednesday, February 07, 2007

Mauritius here I come..?

Morgonpasset på gymet. Kliver in i omklädningsrummet och möts av två tjejer som brukar träna i samma aerobicsgrupp som mig. Följande diskussion utspann sig:

Tjej1:-Nämen hej Ninde, vi pratade just om dig!
(Oh, that can't be good)
Tjej2:-Ja...bla bla bla vadslagning om vem av oss som har rätt...

Jag: "-?!?"

Tjej 1: "-Ninde, visst var det du som skulle åka till Mauritius?"

Jag: "-Jag önskar att jag kunde svara ja på den frågan men, nä tyvärr det var inte jag"

Tjej2 till Tjej 1"-Ha, jag visste att det inte var Ninde, men du trodde mig inte"
Tjej1 (besviket)"- Men vem kan det då vara?...bla bla liten blond...."
Sådär fortsatte de..

Lämnade dem åt sitt öde och smet in i träningssalen där jag fick fullt sjå att hävda mitt revir gentemot en ny tjej. Stod för nära. Hatar sånt. Ska du stå upp i mig ska du baske mig kunna alla rörelser så att jag slipper hålla ett öga på att du inte snavar in i någon när du kommer av dig.

Min städade uppsyn får ibland misfits att ty sig till mig i tron att jag är en snäll och ofarlig person. Har något med avsaknaden av tuppkam och piercing att göra. Försöker blåsa upp mig och se arg ut. Överdriva aggresionen i utfallsrörelserna tills hon backar undan lite.

Tar det som ett tecken från ovan på att det nu snart är dags för långresa igen. Vem vet, kanske rentav Maritius? Ska bara försöka signa en sponsor först.

17 comments:

Anonymous said...

Igenkänningskomik, det kan du, hahaha! Ungefär samma fenomen som i såna där breda köer där folk helt plötsligt kräftgångat sig fram flera meter framför dig. och allt man undslipper sig är möjligtvis enn "gruff" och en vek armbåge på vägen...

Rollx said...

Jag tror jag vet vad dom menade. Det fanns en tjej vid namn Emma, som hade en blogg som hette detta (den är lagd i malpåse nu).

http://landofwhatever.blogspot.com

Hon och hennes kille vann visst en resa till Mauritius, i en radiotävling (tror jag). Hon var väldigt glad i sin post 061207.

Tänk att man minns det !. Usch ! vilken onödig kunskap man besitter ibland.

Lill-Krizan said...

Hmmm, utlandet. Sol och drinkar och sånt där. Varmt vatten. Låter helt okej faktiskt.

Jag följer med.

Kim da Costa said...

Vi har sagt det förut och vi säger det igen; LÄMNA MITT REVIR!

Ninde said...

filosofia: Ha, ha precis. I såna lägen borde det vara tillåtet med en diskret utsatt fot när de tränger förbi ;)

rollx: Oj, så du är killen med stenkoll på allt här i Bloggbyn? ;)
Förhoppningvis känner ingen på gymet till min blogg och det var bara en tillfällighet ifall hon går på samma gym.. *gulp* :)

lill-krizan: Ok. Fönster eller gång på planet? ;)

kim: Ja, fast om jag kom till jobbet och på min plats fann någon som inte var Z, Trevliga Kollegan eller Högsta chefen, så skulle jag göra mer än att säga saker...;)

Rollx said...

mmmm antar att det är någon form av förväxling mellan dig och den däringa Emma.

Jaa tänk vad mycket skräp man har i sitt huvudkontor, man kanske kan kalla det "spam" minnen. :)

Ninde said...

Ja, funderar också på det ibland..:)

Hm..nu blir jag nyfiken..finns henns blogg kvar tro? ;)

Rollx said...

Jomenvisst ! hennes adress finns i mitt första inlägg.

Hon har även satt upp ett kort på sig själv, ni kanske liknar varandra ?.

Peppe said...

Ninde och Lillis: jag hänger med. Var det Mauritius vi sa?

Rollx said...

Peppe. Absooolut inte !. Du skall rapportera från Helsingfors.

Ninde said...

Peppe: Jepp, välkommen ombord ;)
rollx: Jamen hon måste ju få tina upp emellanåt? Häng med du med ;)

Rollx said...

Ok ! vi kan kompromissa. Hon får ta någon vecka i Muminland (Nådendal). Det finns säkert någon bastu där, hon kan värma sig i. :)

Jag vill nog sticka till Sydamerika först och främst. Skulle vara rolig att kuska runt där ett tag.

Ninde said...

Ha,ha får väl fråga Pepita själv om hon går med på Muminkompromiss.

Skulle själv gärna hänga med en kompis till amazonas någon gång. Vore coolt att se lite regnskog innan den försvinner.. :)

Lill-Krizan said...

Jag tycker vi låter Peppe sitta vid fönstret. Hon blir nog tjurig annars. Jag kan tänka mig att sitta i mitten, med er damer på varsin flank. Så sköter du flirtandet med flygvärdinnorna, Ninde.

Deal, flickor?

Ninde said...

lill-krizan:ha,ha knappast. Flygvärdinnorna och den del av den manliga kabinpersonalen som föredrar herrar överlåter jag åt dig. Möjligen kan jag flirta hem en uppgradering hos markpersonalen innan.. ;)

Lill-Krizan said...

Fair enough. Jag får väl ta mig an de långbenta damerna med korta kjolar och spritvagnarna då. Men håll koll på mig!

Peppe said...

Deal!