Tuesday, February 13, 2007

Åter från Tandis

Jodå såklart det var ett litet hål. Nu utrotat men svullen bedövad kind.
Funkade faktiskt att distrahera sig med att räkna kvadrater och areor men fastnade på ett udda högt tal så nästa gång ska här läras räkneövningar...Visualiserade sedan hur jag skulle puffa bort tandis och med ett enda skutt förpassa mig ut till tryggheten. Sjåpade mig lite för sakens skull, tills tandis lovade ge mig ett litet mjukdjur som tröst, för att jag var så duktig. För även om man nu inte ska få nya hål som vuxen så var tydligen övriga tänder hyfsat glada och välskötta.
En stund senare hastar jag lättad och något fattigare tillbaks mot jobbet.
Hamnar brevid några killar på tunnelbanan, som pratar sinsemellan på spanska.
Tittar upp för att se var vi är och han fångar min blick. "Du är söt" säger han bara sådär, med ett leende. Jag gör mitt bästa för att verka cool och oberörd. Inte så talför ändå med halva tungan bedövad...

2 comments:

Anonymous said...

SV På: Aha, brukar ju vara tvärtom att folk inte vill. Men vad skulle du vilj lumpa som om du fick välja? :)

Antingen så skulle jag vilja göra det som prickskytt, pv soldat eller köra pansarvagn=)

Ninde said...

Aha..:)