Tuesday, February 06, 2007

Juvenil Demens?

Telefonsamtal.

Kompis:-Du kommer väl med på lördag ?
Jag:-Lördag?..hm (snabb titt i filofaxen, syns inte-finns inte. Kanske var det då jag skulle vara hemma och spara pengar och flytande kalorier. Äta ångkokta grönsaker. Läsa något uppbyggeligt. Meditera. )

Kompis:- Du vet det var ju då vi skulle gå ut. Hela gänget. Helkväll.... du kommer väl?...

Jag förnekar givetvis all kännedom om att jag skulle blivit tillfrågad. Tills jag vagt börjar minnas hur hon frågade mig. Hur jag sa "troligen okej" för flera veckor sedan. Småläskigt. Kan det vara åldersrelaterad glömska?

9 comments:

A. said...

Ja det kan det.

Ninde said...

Ajfan. Redan? :(

Anonymous said...

Jag kan också intyga. Fast jag har ingen ursäkt i en tom kalender. Jag bara skriver ner skiten och kollar sen aldrig i kalender. Svårt senil..Hur ska det bli när jag bli tretti?

Lill-Krizan said...

Filofaxmänniskor är coola.

Själv försöker jag hålla allt i huvudet istället. Det går åt helvete. Förstås.

Kim da Costa said...

Förmodligen är det så!
Och snart börjar det värka i alla leder. Bara så där! Hemskt är det! Sjukgymnasten nästa.

Ängeln said...

näämen troligen innebär ju att du inte sagt ja. Alltså ligger det lite längre ner i ordningen av viktiga saker..

Rollx said...

Brukar du skriva upp om det blir utegång ?. Här brukar det bli en mera spontan historia, blir det så blir det. Mycket beror på om man är upplagd för det.

Ninde said...

filosofia och lill-krizan:
Får jag betalt är jag välorganiserad. Privat kör jag ibland en kombination av era metoder; antingen skriver jag prydligt ner det i min kalender och kollar sedan inte i den. Eller också intalar jag mig själv att jag kan hålla allt i huvudet(yeah right). Fast jag har en cool filofax ;)

kim: Lysande framtidsutsikter :(
Den där sjukgymnasten är han snygg?

ängeln:Rätt där. Fast nu känns det som kul. Fast kostnad :(

Rollx: Är en kompis födelsedag ju :)Ska man dra ihop favoritgänget med respektive på middag och hela köret, boka bord osv funkar inte spontanvarianten tyvärr. Folk är upptagna, vissa flyger och far hela tiden. Fast föredrar spontanvarianten..

Anonymous said...

Jag är likadan.Lika pinsamt varje gång :)