Tuesday, February 27, 2007

La comedienne

Rigor mortis. Ungefär så lössläppt var personen framför mig. Jag tvekade ett ögonblick, så beslöt jag att ta risken att slänga in en liten oskyldig vits för att lätta upp stämningen. Fick till något knappt halvfyndigt om internationella kvinnodagen. Som kanske alstrat ett leende hos en normal person. Så icke hos mr Likstel. Likstel brast ut i hysteriska fnissande läten à la "Hemlige Arne". Jag ljuger inte om jag säger att han småfnissade i fem minuter, endast avbrutet av flera påpekanden i stil med he,he den var bra. Läskigt. Undrar alltid hur såna personers liv ser ut om de är så svultna på vardagshumor. Kan inte säga att jag ser fram emot att träffa honom snart igen.

10 comments:

A. said...

Hehe... Hemliga Arne är faktiskt bland det äckligaste som visats på tv förutom Olyckan som jag var livrädd för.

Apropå folk som är svältfödda på humor/inte förstår sig på det. I lördags, melodifestivalen. En snubbe som skulle vara lite rolig drog det absolut sämsta skämt jag hört. Något om att vara tjock och abort. Utan tvekan det sämsta jag hört...

Inte ens hemliga Arne hade skrattat. Jag ville försvinna genom soffan när jag hörde det.

Ninde said...

Håller med.Fast jag tyckte Olyckan var lite småkul även om jag var rädd för honom. Men Hemlige Arne var bara...hemsk.

Vaddå abort och tjock? Låt höra så vi kan trasha den...*grrr*

A. said...

Kommer inte ihåg exakt men tror han fick frågan om han gått ner i vikt och han tyckte han var guds gåva till one-liners så han sa något i stil med ;

"..Nej, jag var gravid förut men gjorde abort..."

Mer eller mindre så...

Ninde said...

Ouch, den var usel. Skulle bara varit rolig om den sagts för att elda under halmhatten på en abortmotståndare...

A. said...

hehe... sant. Men det var sjukt plumpt. Jag tyckte dessutom att han skulle vara tyst för alltid redan efter låten... :-)

Anonymous said...

Haha! Bra liknelse, Hemlige Arne!

Kim da Costa said...

Vardagshumor som är så bra. Det är den som får oss att orka med allt elände. MER VARDAGSHUMOR!

Anonymous said...

Dejt eller bara olycklig timing i fikarummet?

Mr K said...

Tycker det var fint av dig att försöka liva upp situationen iaf.
Jag besöker av olika anledningar ett äldreboende på regelbunden basis så du kan ju förstå att jag är omgiven av pensionärer som
:
A)Är totalt humorundernärda
B)Drar skämt som knappt var roliga 1943.

Ninde said...

a: Det har du säkert rätt i :)
the manual: Tack, undrar vad det blev av honom föressten. ? :)
kim m: Precis, fler glada leenden åt folket!
filosofia: eew...dejtar inga hemliga arnar. Mer åt jobb-men-inte-kollega hållet ;)
mr K: Jo, vi gör vad vi kan, fast Likstel var namnet till trots inte färdig för hemmet. Än.
Ha,ha stackars pensionärer. Ge dem Gardells bok med barn som skriver brev till Gud. Den brukar gamla stofiler gilla har jag hört...:)