Monday, February 26, 2007

Oscarsmåndag

Tjoho, det är måndagmorgon. Pigg och glad skuttade jag upp innan väckarklockan ens vaknat. Att dessutom upptäcka att "The Departed" fått pris* som bästa film gjorde inte morgonen sämre.

Jag log när jag gjorde havregrynsgröt, gnolade i i duschen och anlände i god tid till jobbet där jag nu i lugn och ro kollat av läget och tagit en kopp kaffe innan veckan börjar.

What's wrong with this picture? Head trauma?
Inte då. Jag har bara fyllt på med ny energi och glädje i helgen. That's all.



*Fast systersonen kommer att bli besviken när inte "Bilar" fick pris. Var verkligen pingvin-rip-offen "Happy feet" bättre?

14 comments:

Rollx said...

Jippi !! en av mina favorit skådisar fick pris. Och då pratar jag om Forest whitaker. Han vann kategorin actor in a leading roll.

Han är väldigt duktig på att spela otäcka typer. :)

Det kommer "floder" med 3d animerade filmer. Tuvärr är dom flesta av dom rätt trista.

Ha en trevlig fortsatt vecka, fröken Ninde. Den började ju bra, du skuttade ju upp ur sängen PÅ EN MÅNDAG !!.

Ninde said...

Rollx: Ja jag vet, jag är fortfarande lika perverst glad..

Har sett och gillat "Bilar" men orkade inte plöja "Happy Feet"..såg dokumentären istället med riktiga pingisar..
Håller med dig om att mycket är trista upprepningar. Väntar med spänning på den första Rollx-rullen? ;)

Bara sett klipp från filmen men Whitaker ser läskig ut där..

Ha en trevlig vecka du med
Herr Rollx.. :)

A. said...

Blir nästan sur när jag läser att du skuttat ur sängen som Lille Skutt på jakt efter en morot. Sånt är så orättvist. Jag har slappat hela helgen och ändå är det hemskt när väckarklockan ringer...

:-(

Ninde said...

a: Ja, precis så var det, nästan så att jag skrämmer mig själv :D

Fast all den glada energin beror ju på att jag inte slappat hela helgen. Slöande alstrar ingen ny energi vettu.... ;)

Kim da Costa said...

Det låter ljuvligt att fylla på med energi. Jag ska börja med det. Pronto.

Lill-Krizan said...

Jag läste någonstans(i Aftonbladet) att någon (Per Bjurman) inte tyckte att The Departed var bra. Ljög han?

Ninde said...

kim: Go right ahead, honey :)

lill-krizan: Antingen ljuger han eller så har han dålig smak. Jag och de flesta jag känner gillade den :)

Anonymous said...

Vafan, är du kär eller ;) Vilken hollywood-öppning på veckan *applåd* :)
Jag måste genast gå in o kolla alla galaklänningar. Har hört lösa rykten om att Jlo i vanlig ordning hade en grym sak. Synd att hon är så kolossalt personlighetslös bara. Som en icke-människa i sin overklighet (i samma kategori faller även madonna, MJ och beyonce)

A. said...

Ska bara skaffa ett liv så slipper jag säcka ihop och slöa en hel helg till :-) Man är ju som sagt ändå trött...

Ninde said...

filosofia: He,he tackar och bugar. Fast mest kär i livet.. ;)

a:Sova kan du göra när du blir pensionär. Antikrundan finns säkert att ladda ner på mobilen om 30-40 år med. Så vad väntar du på?*puffar uppmuntrande*

A. said...

Återigen ett påhopp. Det är inget fel på antikrundan. Dessutom blir jag allmänbildad... :-)

Ninde said...

a: Snarstucken du var idag då? Konstaterade bara stillsamt att ditt favvo program nog finns kvar om 30-40 år :) Fast visst blir man allmänbildad. Gav själv Antikrundan en chans för ett tag sedan. Slog på tv:n och hamnade mitt i ett avsnitt med en kille som samlade på handbojjor från olika tidsepoker... ;)

A. said...

Hehe... Tyckte antikrundan kom farande från ingenstans bara och är det något jag står upp för så är det Antikrundan och Kungen :-) (lite samma spår nästan)

Och dessutom, en handbojesamlare. Låter ju sjukt spännande!! :-)

Ninde said...

a: Kungen hejar vi båda på:) Och jag kan gå med på Antikrundan när det gäller tavlor eller vissa föremål. Fast handbojesamlande är väl åt det sjuka hållet ändå? Dessutom hade han en tilläggssamling tumbojjor som han glatt demonstrerade. Fast det kanske du såg? Iaf, tänk dig känslan av att bli hembjuden till någon du just träffat som stolt visar sin lilla samling.. *ryys*:D