Thursday, October 12, 2006

Bonde söker...igen

"Hej, hopp falleralla la och bonden tar en fru...."

Snälla säg att jag hallucinerade pga konstigt hälsokostte, för vad jag uppfattade under tv programmet var saker i stil med:

-"När jag först såg Andreas (en av bönderna) så fastnade jag först för hans hus. Bla bla bla, för sådär har jag alltid drömt om att bo...å sen såg han inte allt för tokig ut så...."

Vänta nu, är det så man ska göra som singel? Har jag fattat allt så fel? Borde jag istället:
-"Hej, jag heter Ninde, jag såg ditt namn i taxeringskalendern, och ditt hus/bil/båt..bla bla och sedan såg du inte allt för hemsk ut så jag tänkte att vi kanske kunde...hallå?G i c k du nu?

Vidare kommentarer ur programmet:

Böndernas omdömmen om tjejerna de "speeddejtade":

-"Hon avreagerar sig med röjsåg och det är ju alltid bra." (där ligger man i lä...)
-"Hon va ju... trevlig, åsså jävligt fina tuttar, hö,hö" (gäsp, kunde du väl besparat tittarna)

Från Tjej till Bonde under dejten:

-"Och va ere för fel på dig då?" (snygg fråga på en dejt tjejen, smidigt liksom)

Bondens omdöme om samma tjej:
-"Jaaa...hon hade ju bra jobb å så. Jag önskar henne lycka till med att hitta en kille, moaha ha ha ha...(ironiskt garv)

Nästa par hade också en fin konversation:
-"Vad gör du när du är trött?"
-"Sover"

Visst det är säkert nervöst att dejta inför tv kameror. Men vissa personer måste ju bara vara skådespelare. Såå klantig/otrevlig/osmidig är väl ingen att man inte kan småprata med vem som helst i 5 minuter? Eller?

Nu går vi äntligen hem och sabrerar lite, om jag inte bloggar i morgon så är det för att jag fortfarande saknar några fingrar....

No comments: