Monday, October 23, 2006

Lördag

Saker jag vill/respektive inte vill höra på en lördag:

- 07.00 "God morgon". (Låt oss förtydliga, kl 07.00 på en lördag är inte god morgon. Det är "förlåt att jag ringer och stör, men tänkte att du kanske borde veta att; det brinner/regeringen har utfärdat undantags tillstånd." Så resonerar alla jag känner utom mor och far. Således 7 am. Väcks av min ömma moder som mellanlandar i Frankfurt och tar tillfället i akt att ringa och påminna mig om att jag lovat hämta henne på flygplatsen. F-n vad jag hatar folk som befinner sig på resa och ringer hem sjukt tidigt på morgonen. När folket i fråga inte är jag själv som befinner mig på ett trist hotell i västernlandet. Finns förmildrande omständigheter då, lysande bortförklaringar.

+ Åh, va kul, då ses vi på festen ikväll. (kompis som också var bjuden).

- Säg inget till den och den ...(som inte är bjudna).

+ Är det inte dags för en riktig utekväll snart? (unisont)

- Meeh, inte diit ju, oorkar inte köa halva natten (30 årig seniordam med spetsade öron)

+ Jag kan be X och Y sätta upp oss på gästlistan så det bara är att gå rakt in. (Trendig bekant med låg röst till mig och M).

+ Snygg frisyr! (klippte mig i fredags:4 cm kortare, rödblonda slingor som smälter in perfekt och ger en varm blond nyans, plus plattång och en massa silikondroppar för att få rakt hår...tröttnar på självfall ibland)

+ Jag kan mejla receptet (värdinnan som fått välförtjänta komplimanger för sin goda mat).
- Det är grädde i ( elaka tjejens upplysning till fettfobikern som just lyckats äta).

På det hela taget en lyckad lördag som avslutades med skjuts hem av norrlänningen som uppehöll sig i samma kvarter och således fick den ätliga delen av mutgodiset mamma kom med.

Nästa gång någon vill bli hämtad/få hjälp med något på väg hem från resa så vill jag ha ett gäng produkter från Clarins, annars vidarekopplar jag telefonen på obestämd framtid. Begrips?

No comments: