Friday, October 13, 2006

Igår en la casa de Ninde

Champagnen* anlände, som sig bör kall och gratis (inte jag som betalade den).

Sabreringen börjar
Vis av varningarna garderar jag mig med tunna "kirurghandskar" vilket var tur för den första flaskan går sönder väldigt nära handen, tydligen var den för liten storlek. Halva flaskan far i bitar och golvet skuras ofrivilligt av innehållet. Jag klarar handen tack vare handsken.**

Provar en fullstor, lyckas få in ett snyggt "snitt" och sabrera den till fullt drickbart skick!Whoho, I'm best! Tog den på andra försöket! Slickar i mig berömet från M och en annan kompis, tills jag ser instruktionerna och inser att snittet helst ska vara helt plant. Mitt är lite snett.
Hm, får träna en gång till ikväll, sen ska det baske mig sitta. Vilket innebär att det blir champagne ikväll igen, anyone for champagne?* Hårt liv man lever, glamour i Storstaden.

*Nja, inte äkta vara på träningsrundorna. Blev Frexinet(stavas det så) som ju alltid är okej om man vill ha snik skumpa. Sedan Henric Åkessons mousserande som tja...ett N av 5 möjliga, inget jag skulle köpa.

** Don't try this at home, gå nu inte hem och testa med förskäraren på ölflaskan så du gör illa dig. Krävs nykterhet, försiktighet och speciella grejor. Och tillstånd från din fru som måste städa upp eländet...

No comments: