Wednesday, October 25, 2006

Lycka är....

Att få blommor via blomsterbud till jobbet. Av en kvinnlig kund som uppskattade mitt jobb.
Blir lika barnsligt glad varje gång det händer, me like" mutor utan krav på motprestation". Ljust rosa rosor, nejlikor och lila nånting....den dyrare varianten. Nästan lika fina som min favorit röda långskaftade rosor.

Att dessutom få nöjet att se Ekonomidamen arbeta upp lite falsk vänlighet när hennes nyfikenhet tar överhanden och hon bara måste kolla vem som skickat mig blommor.

Mer behövs inte för att få mig på gott humör trots att jag ska ha två jobbiga möten på varandra i eftermiddag. Mer blommor åt folket!*

* Eller kanske killar inte uppskattar det på samma sätt? Här är det mest tjejer som får blommor iaf.

6 comments:

A. said...

Jag uppskattar allt jag får... Speciellt när en kund kom med ett säkert jättefint och jättedyrt smink-set... :-)

Ninde said...

*asg* Med vilken motivering då? -"Du är bra på ditt jobb men skulle uppskatta om du sminkade dig lite snyggare eller?";)

Anonymous said...

"...få nöjet att se Ekonomidamen arbeta upp lite falsk vänlighet..."
hahaha, sjukt bra uttryckt!

hur ofta måste man inte själv arbeta upp lite falsk entusiasm då chefen promenerar förbi...

Ninde said...

Tack peppe!:)
Jag och Trevliga kollegan orkar bara låtsas vara trevliga när the Big Boss kommer förbi. Mellanchefen orkar vi på sin höjd behandla korrekt.

A. said...

Motiveringen var så tragisk. Vi hade aldrig träffats men mailat lite innan han kom hit och vi skulle slutförhandla allt.

Då fick jag det, med motiveringen att han trodde jag hette Andrea. Och var tjej. Var nog värre för honom. Asiater och tappa ansiktet.

Men snygg blev jag ;-)

Ninde said...

Det tror jag säkert :) Men du har väl klargjort att du är kille inför jobbresan du ska på?;)