Saturday, October 14, 2006

Mardröm

Värsta mardrömmen i natt. Att jag vaknade och slog H's mobil nr utan att tänka mig för. Att han dessutom svarade samtidigt som frun sov brevid. Sådant jag aldrig skulle drömma om i vaket tillstånd. Ska man behöva oroa sig för att slå hans nr i sömnen nu också? Gömma telefonen ifall man skulle börja gå i sömnen? Som om man inte hade tillräckligt med nojjor redan? Tog det säkra före det osäkra, steg upp och bloggade på helgen för ovanlighetens skull. Upprepar nu mantrat "somna om, skönhetssömn, somna om....zzz"

2 comments:

Anonymous said...

Nuförtiden, när man har så många koder och nummer att hålla reda på, kan jag inga telefonnummer utantill. Det brukar vara bäst så.. Nästan lika bra som alkolås på mobilen.

Ninde said...

Tyvärr har jag den tveksamma talangen att väldigt lätt lära mig vissa telefonnummer. Koden till mitt senaste kreditkort, 4 ynka siffror, har jag däremot inte lyckats lära mig på 3 veckor...:(