Tuesday, October 24, 2006

Professor Kalkyl istället för långlunch med H

Just överlevt en halv dag i sällskap med professor Kalkyl och hans små statistiska ideer.
Inte så att han inte är världens snällaste man, för det är han. Tyvärr lider han av den typ av mentala störning som får patienten att tvångsmässigt rita diagram över precis allting. Och då menar jag inte den typ av solklara cirkeldiagram som brukas på vanliga möten. Nej, såklart udda diagramstyper som inte är menade att brukas utanför KTH's skyddade verkstad.

För att liksom spä på eländet har han p.g.a en tidigare lyckträff från min sida inleds i tron att jag förstår eländet. Vilket innebär att varje ändring som görs genererar ett nytt diagram som han glädjestrålande skickar över, likt ett barn som gjort en ny teckning.

Själv är jag mycket för att för att förenkla och effektivisera. Således en nästan hel dag med att intensivt klura ut vad karln menar samt rensa ut de värsta avarterna. Inte bra. Nu ont i huvudet, troligen träningsvärk. Tror jag sträckt en hjärncell eller två.

Nu en macchiato (dubbel esspresso + lite skum) , ramlösa och huvudvärkstablett , the cornerstone of an healty diet.

No comments: