Wednesday, October 04, 2006

En jävla dag*

Ursäkta men det har faktiskt varit det. Om ni saknar nåt ärkepucko i er närhet så kan jag säga att jag har träffat dem idag. Allihop.

Idag har jag:

Pga kollektivtrafiken, kommit försent till gymet
Delat t-bana med sveriges alla snorungar (har alla field trip idag eller har ni bränt ner alla skolor i Storstaden i natt?)

Fått hissen snodd framför näsan två ggr.
Blivit regnad på (nice move att plocka ur paraplyet igårkväll).

Förklarat elementär procenträkning för en medelålders chef (kund).
Pedagogiskt förklarat någonting 3 gånger för hysterisk kvinnlig kund.

Räddat Mellanchefen från jordens undergång (samt startade om datorn åt honom). Hört samma mellanchef poängtera mäns tekniska överlägsenhet i samtal med manlig kollega.

Lommat ut till fikarummet för att tröstäta, bafatt upptäcka att någon varit vänlig nog att omhänderta den sista chokladbollen i Bris-lådan.

Blivit voffad på av Storasyster för att jag olovandes lånat med mig hennes "Madam Secretary" bok på 574 sidor, vilken jag nu har tills i helgen på mig att läsa och återbörda i oskatt skick...annars.

Blidkat samma Storasyster genom att erbjuda mig att införskaffa 30 årspresent till Mr Syssling vi aldrig träffar, samt närvara på hans fest. Någon som vet vad han önskar sig?

Vad mer för elände ska drabba mig idag då?

* Ja mamma, jag vet att man inte ska svära utan istället försöka lura i folk att man har ett ordförråd. Sorry, my blogg-my rules.

3 comments:

A. said...

Hmm... Man skulle nästan kunna tro att vi satt på samma ställe och jobbade.

En skitdag idag. Punkt. :)

Ninde said...

Ha, ha nä inga snygga 30 åriga singlar eller 3 äpplen höga chefer på mitt jobb. Men kanske sitter vi i samma kvarter, vem vet?

En skitdag är det iaf, oavsett.

A. said...

Hehe, Finns inga blondiner här heller så det är nog inte samma ställe :-)

De andra två figurerna kan man hitta här. Fast den ena beskrivningen är nog bättre än den andra ;-)