Tuesday, January 23, 2007

Dagens omplacering till Gulag

Mellanchefen. Hur vore det om du tänkte till innan du införde nya saker. Inte komma och låta förvånad efteråt när inget funkar. Vissa personer är helt enkelt inte kompatibla med datorer. Har tillbringat morgonen med att reda ut i onödan orsakad oreda. Ditt fel. Mitt extrajobb.

Nu ska jag ta en arg promenad och köpa jävligt dyrt mutfikabröd på firman för att blidka en kund. Sedan ska jag och Z käka lunch och diskutera imaginär omplacering av Mellanchef. Något statligt verk där han inte kan förorsaka så mycket skada kanske? Gulags renhållningsbolag? Murmansks Kommunkontor? Fikabrödskvittoenheten på Stadsarkivet?

5 comments:

Ängeln said...

Du kan få min "högsta" chef som just nu är nere som acting då mellanchefen slutat. Elak sågning utlovas när jag slutat!

Anonymous said...

Bra där! I Murmansk hör han hemma.

Lill-Krizan said...

Jag kan riktigt se hur snön smälter under dina fötter på din vansinnesmarsch mot fikabrödet. You go girl!

A. said...

Får jag gissa. En sån där mellanchef som inte bara tar korkade beslut utan dessutom då och då anser att han ska blanda sig i arbetet. Och då gärna börjar med att förklara saker som att han satt och pratade med dagisbarn?

Ninde said...

ängeln: Ja skicka honom till mig bara, jag är bra på att platta till för stora egon som går i vägen för folk jag gillar .. he he ser fram emot sågningen..

kim: Jepp, han o Åke Green..

lill-krizan: Hjälp, kan du se mig? ;) Ha,ha ungefär så..skönt med ilskepromenader...

a: Ha, ha det första är rätt. Det sistnämda drabbas jag och Z något lindrigare av. Vi är inte så beroende av honom, försöker ha så lite att göra med honom som möjligt. Bäst så..