Monday, January 08, 2007

Tråktid

Januari.

Slut med:

*Choklad eller blixtsnabba kolhydrater
Dags att påminna kroppen om antiexpansions-klausulen i vårt kontrakt. Vid vite av 30 min extra vid crosstrainern varje gång..

*Släkt och vän mys och helgslappande
*Mellanchefen på långledigt
*Pengar till oförutsedda utgifter
*Snö (uppenberligen slut hos Leverantören sedan Norrlands inland fått sin tilldelning.)
*Dadlar (the real shit, inte Ica Stigs uurk.)
* Motivation i största allmänhet ( har tappat den, kanske nån har hittat den?)
* Hängig i största allmänhet:barnbaciller, j-a gremlins.
*Inte riktigt kommit igång med träningen som jag planerat. Får vänta nån dag tills hostan lägger sig. Fast det är "terminsstart" på gymet. Nu man borde vara där och revirhävda sin plats. Blir alltid ur gängorna när jag inte tränar. Släpper när jag kommer igång.

Fast ibland glimtar det till, i det Mordorkompakta mörkret. Önskar ni kunde se Trevliga Kollegan när han hukar bakom Yuccapalmen i fikarummet i en imitation av Telia-pappan.

-"Nä nu måste ni hitta mig snart, jag är en nyckelkompetens på företaget"

5 comments:

Anonymous said...

Januari e varkligen en fullständigt onödig månad. Och nu blev jag riktigt sentimental då jag kom att tänka på min egen Trevliga Kollegan från riksdagen. Vi brukade busåka i pater noster-hissarna och hitta på falsk fakta om riksdagshuset för besöksgrupper. Those were the days.

A. said...

Du är den första jag "träffat" som gillar dadlar. Det känns lite speciellt ;-)

Ninde said...

peppe: Alla förtjänar en Trevlig Kollega. Låter som kul...:)

a: 'Cause I do. But not just any old date . Has to be a special kind of date you know..:)

A. said...

Aha... vem gillar inte en "special kind of date" ;-)

Ninde said...

Tänkte väl det ;)