Friday, January 12, 2007

Vad gjorde jag för fel?

Han är trevlig, charmig. Vill dejta mig. Tycker jag är jättevacker. Jag är tveksam. En god middag i hans sällskap skulle vara allt annat än tråkig. Men. Det känns som om han vill mer än mig. Så när han frågar om jag har tid att träffas, säger jag nej, upptagen minst januari ut. Då frågar han om februari, jag säger att jag inte vet.

Tror ni han ger upp? Nejdå. Jag lovar att jag ska tänka på saken. Lovar ge besked i god tid isofall (han bor inte i Storstaden).

Varpå han säger: "- Det ska verkligen bli jättekul att träffa dig igen!"

11 comments:

A. said...

Säger ju det. Ni är svåra att förstå vad ni menar. Men, avsluta han så? hehe...
Och han jobbade som korrekturläsare på Mellanradernas förlag eller vad sa du?

Fast jag fattar inte vad du vill. Känns som du säger emot dig lite. Typisk tjejer ;-)

Ninde said...

Ja, han avslutade precis så. :D

Nejdå jag är solklart tveksam ;)

A. said...

Haha... Solklart tveksam. Då är det ju lugnt. :-)

Ninde said...

Ja, eller det vore solklart om jag inte vore tveksam ;)

A. said...

Du ser. Hade jag vart han hade jag tagit en sista chans och sagt så också... Bara eftersom ;

1. Jag inte förstår tjejer alls.
2. Du är solklart tveksam

Ninde said...

:)

Anonymous said...

Säg till honom att ta en kölapp och ställa sig sist...;)

Anonymous said...

Det klassiska men tråkiga rådet.Lyssna till ditt hjärtas röst! Och tack för vänliga ord på min blogg. Det värmde!

Anonymous said...

Stackarn har väl bara läst Malena Ivarssons relationsråd aningen för intensivt:

"Var bara dig själv och be desperat på dina bara knän under tiden du för över hela ditt bankkontoinnehåll till hennes, lyd minsta vink och tolka varje ord hon uttalar som ett löfte om framtida giftermål, så ska du se att även Du hittar den Rätta till slut."

*insert vomit here*

Lill-Krizan said...

Alltså, även de bra dejterna blir ju ointressanta om de är mer intresserad än du själv. Och de känner säkert likadant.

Så för att sammanfatta:

Ingen kommer någonsin att vara lycklig tillsammans med någon.

Muahahahaha!

(Egentligen tror jag inte ett skit på vad jag skrev nu, men det passade mitt elaka morgonhumör.)

Anonymous said...

Män är enfaldiga.