Wednesday, January 10, 2007

Listlus

(x) snott den här listan från Ängeln
(x) rökt en cigarett ( icke rökare dock)
(x) rökt en cigarr -en varje nyårsafton med cigarrklubben
(x) varit full - no shit
( ) hånglat med någon av samma kön (inte på allvar)
(x) varit kär
(x) blivit dumpad-länge sen
(x) dumpat någon-nyligen
(x) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
(x) rymt hemifrån-jag 5år, blev kallt ute, rymde tillbaks
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak-hade kanske underlättat om han hade vetat om min existens
( ) blivit arresterad-nej, tyvärr*L*
(x) hånglat med en främling
(x) gått på en blinddejt (Han tyckte det var en hit iaf)
(x) ljugit för en kompis (Inga stora lögner för nära vänner)
(x ) varit kär i en lärare (Ung vikarie, räknas det?)
(x) skolkat
( ) legat med en medarbetare (bara kollegiehångel)
(x) sett någon dö – iaf sett resultatet av mc-olycka sekunderna efter smällen
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(x) flygit
( ) spytt i en bar
(x ) sett en del av mig själv brinna (inte bara på nyårsafton)
(x) ätit sushi ( regelbunden lunchmat )
(x) åkt snowboard (tack till utlåningskompis för att du insisterade på skydden)
( ) crowdsurfat under en konsert
(x ) varit i ett våldsamt förhållande (mest psykiskt)
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
(x) haft ett te-party (afternoon tea ibland)
(x) byggt ett sandslott (senast i somras)
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt uppklädd
(x) hoppat i en lövhög
(x) åkt släde (med bjällror och facklor, sjungandes bjällerklang, en nyårsafton)
(x) fuskat när jag spelat spel
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet
(x) använt ett falskt id (och låtsas kunna finska, nu länge sedan)
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm (jepp, face your fears, nästa steg blir att hålla en *ryys*)
( ) sovit under stjärnorna (nä men simmat under dem i västindien)
(x) blivit kittlad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur eller en get (lamm, räknas det?)
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan-bara från enstaka lektioner, i Frankrike
(x) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) känt mig som en utstött
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
(x) dansat i månljus
( ) hatat mitt utseende
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt mitt hjärta
(x) varit besatt av post-it lappar ( jag säger bara hjärtformade, i två rosa nyanser)
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna-var barfotabarn
(x) varit vilse (på alla sätt o vis)
(x) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit karaoke ( sjukt utråkad efter en månad på hotell i jobbet)
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(x) busringt (hej är det Lukas mamma? Jamen då har jag kommit fel...*L*)
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) blåst bubblor- blåser fortfarande såpbubblor på sommaren
( ) gjort upp eld på en strand – nä men deltagit i festen runt den
( ) förstört en fest- nä men smitit in på en privat sådan i England
( ) åkt rullskridskor – föredrar att leka skridsoprinsessa
(x) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa – nä håller mig till min art
(x) burit pärlor – ja, men det känner mig för ung för det..
( ) hoppat från en bro-ingen hög bro
(x) ätit hund/katt-mat-hundchoklad en gång+skolmat som liknat....
( x) sagt till en främling att jag älskar honom/henne-bara som skämtsamt "tack för hjälpen"
(x) burit en svart klänning- finns alltid i nån form i min garderob
(x) drömt att jag gift mig med någon
(x ) limmat fast min hand i något
(x) fastnat med tungan i metall - farmors broräcke på landet, varför lär man sig inte?
(x) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader-nä men det verkar lite kul
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att jag inte fått luft
( ) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar-inte oavbrutet men bra nära, 4-5 timmar iaf
(x) stannat uppe hela natten
(x ) inte duschat på en vecka-fjällvandring, tvagning i iskall fjällbäck..brr
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd-min huvudsakliga sysselsättning i yngre år. Fortfarande kul.
( ) haft en träkoja-inte min egen
(x) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att jag är het
( ) brutit ett ben – nä men varit bra nära
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril - inte ätit den
(x) skrattat så mycket att jag grät
(x) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x ) haft en Britney Spears-skiva -gratis reklamex
(x) glömt någons namn- jo det händer att jag minns folks namn. Ibland.
(x) sovit naken
(x) Letat i dammsugarpåsen efter mynt etc

8 comments:

A. said...

haft en Britney Spears-skiva? -gratis reklamex.

Märkligt att alla sålda ex i Sverge är reklamex. Tror inte en sekund på dig. :-)

Ninde said...

Pepsireklam Cd. Kan skicka den till dig om du är avis? :)

A. said...

Nej jag har mina egna ;-) Givetvis reklam och skämtpresenter från kompisar.. :-)

Ninde said...

Amen visst ;)

Anonymous said...

Varför ÄLSKAR vi listor?
För det gör vi verkligen.
(Jag har för övrigt KÖPT fler än en Britney-skiva...)

Ninde said...

kim: ja säg det...för att listor radar snabba enkla fakta..;)

Har faktiskt inte köpt nåt av "Brittan Spjut". Däremot en del annat suspekt genom åren..:D

Ängeln said...

upp till bevis: vilka pojkband?

Ninde said...

Inte så stor på pojkband faktiskt. Snodde Storasysters Alphaville och Aha i Forntiden. Take that kanske?