Wednesday, January 10, 2007

Mr player

Fortfarande hostig. Träningskläderna ligger i en ledsen färdigpackad hög. Skorna och det förnyade träningskortet stirrar anklagande. Carmen Electras aerobic workout har fått ge plats åt Match Point i dvd:n. Förslummning och förfall råder. Ger det någon dag till, sedan blir det gymet, hosta eller ej..

Pratade med gammal bekant på telefon igår. Mr Player. Den oförbätterlige. Killen som trots sin oskyldiga uppsyn aldrig trott på det där med bara en tjej åt gången. Som därför betat av större delen av Storstadens tjejer utom några av mina kompisar och jag själv (inte för att han inte har försökt). Som får tjejer att falla och pojkar att vilja efterlikna.

Vars chef måste skicka honom allt längre bort på affärsresor, han betar liksom av tjejbeståndet rätt fort. Undviker att umgås med hans respektive, får dåligt samvete då man vet att han är trogen lika länge som hans tjej är i samma rum. Om ens det.

Nu har han skaffat nytt. Igen. En tjugoåring. Som förmodligen tror att hon gjort ett kap, fångat en närmare 30 åring, välavlönad och charmig.
Fast ändå 20 år. Henne kommer han att kunna "playa" som bara den, innan hon anar ugglor.
Denna gång ska han skärpa sig, säger han. Inte strula, inte jobba jämt. Jo tjena, har man hört den förut?

Nu vill han att jag kommer förbi och hälsar på. Säger att jag inte har tid i helgen. Want to look my very best. Komma i form. Vara nyklippt och snyggsminkad. Är barnsligt men ändå, känns viktigt när det gäller honom. Lite ha ha, titta vad du aldrig kommer att kunna få.

11 comments:

Anonymous said...

vet precis vad du menar...lite tease but not please..:)
Nu har jag gissat på lite tats hos fickmusen. Är fan nyfiken!

Lill-Krizan said...

Ni tjejer är onda. (Inte för att killen verkar vara speciellt sympatisk, men ändå.) Onda.

Ninde said...

Filosofia: :) Good girl! Me too!

lill-krizan: Äsch, det var väl inget mot det lilla skämt som fick honom att sluta ringa mig sena kvällar :D

A. said...

Ni tjejer är fan lustiga. "...Ska se mitt allra bästa ut, visa han vad han inte får..."

Bryr han sig då?

Ninde said...

A: En Player bryr sig alltid, det är därför de har så hög träffsäkerhet :)

A. said...

Är det så. Eller är det så att han får dig att bry dig... För det lyckas han ju med.

Du skall icke försöka förstå en kvinna - budord 11...

Ninde said...

a: Lättare att vara kaxig om man ser bra ut !

11:e Budet, ha ha: som om ni vore enklare att förstå?

A. said...

Du har säkert en poäng. ;-)

Vi är dessutom inte så svåra att förstå. Le mot oss och vi följer dig/er som en råtta följer en flöjt i Hameln...

Ninde said...

:)

Lill-Krizan said...

Vill jag höra det där skämtet? (Det sitter en liten människa på min axel och ropar "jajajajaja!!!"...).

Anonymous said...

När lammen tystnar dyker vargen upp för att göra ett nytt försök.