Thursday, January 18, 2007

Varför jag behöver en privatsekreterare:

1) Jag har just upptäckt att jag dubbelbokat mig på lördag men inte har något för mig på fredag.

2) Dagen efter hårda aerobicspasset har jag bokat tid med min "personliga tränare" på gymet. Han som är känd för att han är så vacker att till och med kollegorna kallar honom det. För genomgång av den styrketräning jag slarvat grymt med på sista tiden. Och jag har en dålig hårdag och klippning först i morgon. Känns välplanerat.


Slutsats: jag behöver en kombinerad privatsekreterare och personlig tränare.

9 comments:

Anonymous said...

haha. Skulle jag också behöva.

Anonymous said...

One down, sekreterare to go. bra jobbat! Jag funderar på en personlig katastrofkonsult ;)

A. said...

Personlig tränare behöver ingen. Lite karaktär kanske istället. Bortförklaringar är min grej när det gäller träning... Har tom hoppat över en träning inomhus för att det regnade ute... ;-)


Sekreterare, ja tack! Med en grå dräkt, uppsatt hår och glasögon :-)

Ninde said...

emm: Borde vara varje flickas rättighet ;)

filosofia: Absolut en personlig katastrof konsult. Ibland ett eget personligt "swap team" att röja upp i ens liv.. ;)

a: Vaddå karaktär? Vad ska man med sånt till? Snygg bortförklaring ha ha..

Tyvärr A, det stupar på glasögonen som jag sällan bär på jobbet. Vill ju inte att någon ska tro att jag är den intellektuella typen som faktiskt kan något ;)

A. said...

Ninde, höll du just på att anmäla dig som min sekreterare nu om jag inte önskat glasögon? Som du diskret påpekade att du kan få fram ;-)

Ninde said...

Ha,ha jag föredrar linser ju ;) Men visst drömmer jag små rosafärgade drömmar om att vara sekreterare ibland. Bara sitta och vara tjusig och le och servera kaffe och låta snygg i telefonen..och..så vaknar jag i verkligheten... :(

A. said...

Och du ska säga att jag kommer med dolda inviter :-)

Låter lite som min hemmaman-dröm... Rude awakening.

Ska inte på något sätt säga att du inte klarar av det men att låta snygg är konstform! Finns inget som gör en så glad som någon som låter snygg när man ringt någon... :-)

Ninde said...

Ha,ha jag sa inte att du var min chef i den drömmen..
Men, vad vore vi utan våra drömmar..:)

Visst kan jag låta snygg. Men på arbetstid försöker jag oftare låtsas som om jag vore en kunnig människa som dessutom är glad och positiv.. ;)

A. said...

"...Tyvärr A, det stupar på glasögonen som jag sällan bär på jobbet..."

Mitt fel, jag måste ha misstolkat det :-)