Wednesday, January 31, 2007

Stressmorgon

En sådan där morgon då man inte vaknar. Man går upp i halvkoma. Pga förseningar anländer med andan i halsen till gymet. Möts av en leende receptionist som utbrister; "Ny hårfärg, wow va snyggt!" Smiter in i sista minuten till "min" klass som redan startat. Mentalt förberedd på att få ta sämsta kantplatsen. Och så ser jag den, "min" favvoplats. Ledig. Grannar som ler och nickar. Allt revirhävdande har alltså gett resultat. Har jag pli på dem eller? He, he, he

Funderar på hur det egentligen skulle vara att arbeta som instruktör på ett gym. Dagligen skrika saker som "höga knän, lyft på rumpan, kom iiigeeen nuu..." Dessutom få värsta grymma kroppen av allt gymmande. Fast ändå, måste vara tungt de dagar man är hängig.

Hög av endorfiner och med nypåfyllt komplimangskonto travar jag glatt iväg till jobbet. Där jag tyvärr tvingas 100% jobba i flera timmar. Don't you just hate when that happens..

Smart som jag ibland tror att jag är travar jag på väg från ett jobb ärende in i en butik för att köpa lunch att inta på kontoret. Således undvikande av lunchrusningen och ha en lugn lunch innan möteseftermiddagen drar igång. Tjoho vad den planen sänktes i golvet när tre PRO:representanter intog kassakön. Sällan har så få, tagit såå lång tid. Men nu sitter jag iallafall med lunchmatsbytet och kan varva ner. Lite självtid innan mötestid. Och en Red Bull Light för att kunna simulera vidare vakenhet.

5 comments:

A. said...

Pensionärer i köer under lunchtid är ett problem. Dock så har de gjort rätt i det här fallet och undvikit allt vad affärer heter under lunchtimmen när vanligt folk ska uträtta ärenden.

Så, skäms på dig och tänk på vilka förstående PRO:are det var som trodde att du skulle handla på lunchen och gick till affärn tidigare... :-)

Ninde said...

Jo, där har du faktiskt rätt. Misstänker dock att de har spioner ute som "vet" när jag ska handla. Hade det varit lunchtid hade jag fasen limmat ihop rullatorerna som straff.. ;)

A. said...

Medpensionärer eller spioner... Same shit different name. Jag ska bara handla på lunchtid när jag blir gammal... Som en revansch...

Kim da Costa said...

Lite som när jag lite snabbt ska kila in på Netto som ligger runt hörnet från jobbet. Det tar alltid sån TID. Folk sölar och sölar. Lunchen är över på tre röda.

Ninde said...

a:He, he

kim: ja lågpriskedjorna verkar locka till folk som sölar bort våra luncher.. ;)