Monday, January 08, 2007

Elaka dvärgar

Man hälsar på. Lilltjejen blir förtjust. Ska leka. Bäras. Sätter ner, nä -Ninde, bära. Man bär, sådär småstolt över att vara "den utvalda vuxne", känner sig lite ovant moderlig och omhändertagande. Tycker hon är mer än lite snuvig. Jodå hon har varit ap-sjuk hela helgen.

Tack för den hörrni. Vem behöver kärnvapen när vi har helt lagliga förpackade till supersöta små treåringar? Med tanke på hur män blir av en vuxenförkylning borde ett Storstadsdagis med sjuka barn kunna slå ut vilken armé som helst.

Påtal om barn; Ninde gillar att läsa saga, det brukar bli uppskattat. Ge mig vilken torftig trollbok som helst och jag gör något kul av den. Klart barnet får välja bok.Men sist blev jag faktiskt lite ställd. Hur gör man när de kommer dragandes med Biltemakatalogen?

6 comments:

Anonymous said...

Jag skrattar alltid när jag finner Biltema-katalogen på hallgolvet. Snacka om malplacerad.
Men du kan säkert hitta på någon cool story! Det vore iofs lättare med IKEA...

Anonymous said...

Givetvis ska du i sann politisk korrekthet motverka all könsinriktad inlärning och glatt redogöra för de olika verktygens användningsområden, förbränningsmotorns uppbyggnad och hur man bäst fernissar en mahognybåt. Inlärningsintressen ska alltid uppmuntras, oavsett inriktning.. ;)

Seså! Sätt igång!

A. said...

Hmm... Biltema-kataloger blir inte långlivade hos mig. Men när du och barnet läst klart kan ni komma och fixa min bil :-)

Ninde said...

Kim: Ha,ha ja, Ikea vore en barnlek!:)

Simon:Mea Culpa för otydlighet där. Var en liten kille som kom med Biltema. Som sover med bilar istället för nallar. Tror dessutom att någon redogjort förbränningsmotornsuppbyggnad för mig nån gång...men nu är där bara tomt...

a: Hm...några frågor du bör ställa dig först:

1) Hur mycket älskar du din bil?
2)Hur pass heltäckande är din försäkring?
3) Hur många hjälpsamma flygmeckar har du numret till?

Anonymous said...

Hallå nu, när du säger "Bildt-tema-katalogen", syftar du då på dagens Expressen eller på Vostok Naftas senaste årsredovisning?

Ninde said...

Christer: Ha,ha den var ny..bägge får i det här fallet anses som skäligen misstänkta.. :)