Thursday, January 25, 2007

Gymet

Jodå gymet. Bra som alltid. Vackre gymkillen som gick igenom nytt tränings upplägg. Då fällde den berömda kommentaren om "står du ut lite till". Skruvandes på trilskande maskin "jag är strax klar".

Jag älskar gruppträningen, där behövs ingen motivation. Styrketräning på maskin däremot, där behöver jag motiveras. Motiveras som i "bootcamp", med en snygg men odräglig drill seargent (tänk bar överkropp, perfekta magmuskler..tänk öh, tillbaks till träningen var det ja..) som står och skriker förklenande tillmälen tills man blir så adrenalintaggad att man genomför eländet snabbt och smidigt. Jag väntar mig.."amen kom igen nu, ge mig 10 reps till, det fixar du...för i h-vete vill du bli en otränad kossa eller beachens babe i sommar...vaddå ont i musklerna, smärta är vekhet som lämnar kroppen...för i h-vete kämpa..."

Och vad får man i verkligheten? "Det ser bra ut" "bra så". Jamen hur ska jag kunna bli taggad då? Har försiktigt försökt hinta om att han gärna får ge lite tuffare kritik. Men han tittar bara oförstående med sina vackra bambiögon och det är ju inte hans fel att han är alldelles för snäll.

Lika lite som det är hans fel att han bär gymets klart snyggaste manliga ansikte. Fast egentligen tror jag han tycker det är lite skönt att jag inte är ett dugg intresserad. För innerst inne är han ganska blyg. Vi pratar ibland om mitt jobb eller hans tjejs häst, han är okej men ospännande.
Skönt att det inte finns någon spänning där, fast det vet ju inte de damer som ger en onda ögat när han lägger handen på en för att visa någon rörelse. Samma damer som sedan kommer fram och pratar i omklädningsrummet under förevändning att de vill veta om han är bra på sitt jobb..

9 comments:

A. said...

Hmm...

Vill du bli motiverad så. Låter som en pinsam variant av en gammal löjtnant jag hade i lumpen. Han körde det stuket, slutade alltid med att alla skrattade åt honom...

Föredrar nog den "mjukare" varianten faktiskt.

Anonymous said...

Låter som vilken gayporrfilm som helst.
Hurra för dig.

Ninde said...

a: uäääk inte gammal pinsam löjtnant. Han måste vara skitsnygg och naturligt auktoritär ju. Men kan ju iofs ha blivit påverkad av barndommens tränare (tjej så inget sånt) Hon brukade säga att vi skulle vara tacksamma för att hon skrek åt oss. Folk som var riktigt dåliga stod hon bara och suckade åt..

kim: shit, där har man missat något alltså...:D

Anonymous said...

Jag är likadan när det gäller styrka. behöver någob ubersnygg hunk som vrålar åt mig .Annars så lyfter jag håglöst några hantlar och går sedan hem.Jag är så dominant i mig själv så det måste vara en amerikansk kmmandosoldat som vrålar.Annars så fnyser jag bara och går.Sådan är jag tralalalala

Ninde said...

Tania: Du är som mig, fast värre! Respect! ;)

A. said...

Hmm... ni ska vara glada att jag skriker på er, de hopplösa suckar jag bara åt... Påminnner om den sämsta fotbollstränare jag haft. Massor med råd åt de (oss) som platsade, ägnade inte en sekund åt de som just då var lite sämre...

Svår gräns mellan motivation och skrämma bortfolk genom överdriven "motivation"...

Ninde said...

a: Visst är det så. Hon var enormt kunnig men lite för tuff gentemot vissa. Fick folk att bryta ihop och börja gråta ibland..

Måste erkänna att jag var en stolt matte när hon provred min häst och hästen ilsknade till och satte henne på plats genom att vägra samarbeta.För att sedan spela ängel när jag satt upp he he...

A. said...

Haha... kan tänka mig det. Den känslan är svår att inte vara nöjd med :-) Sätta en besserwisser på plats är alltid fint. Vilket jag ibland upptäckt att folk tycker :-/

Ninde said...

Ha,ha ;)