Friday, January 19, 2007

Oaj

Åter från tandplågaren. Som utöver sedvanliga komplimanger hade vänligheten att avslöja att han var ute på en helkul kväll igår. Helkul som i flödande av champagne och öl. Att han därför idag var lätt bakis. Men att han nog skulle kunna klara av jobbet. Kanske.
Sedvanligt replikskifte:- Vill du ha bedövning?
-Bara om det kommer att göra ont? (R'u kidding? Gimmie all the drugs you've got, I'm scared)
Sedan:
-Mmmhfs
-Gör det ont?
-Lite
-Står du ut lite till? Jag är strax klar..(har man hört den förrut?)

När han börjar illustrera scener ur filmen "Tandläkaren" med att vifta med borren och beskriva hur mycket splatter där visas får jag nog och leder in samtalet på mer vetenskaplig grund. Som jonbildningar av flour och kalcium. Så får man veta hur hutlöst dyr stunden i hans sällskap blev. Snabbkoll i spegeln, jodå alla andra tänder sitter där de satt innan. Snubbla ut ur mottagningen, blek om nosen och yr av lättnad. Fast utan bokmärke eller leksak, trots att man numera betalar för sig..

6 comments:

Anonymous said...

Usch. Nu blev jag ännu mer dumsnål bara sådär.
Vilket tyvärr kommer leda till ett gäng smärtsamma rotfyllningar när jag väl beger mig till tandjävlaläkare i slutet av 2018.
Jag är mäktigt imponerad av det mod du visar prov på. Och finansiella resurser..:)

A. said...

Och där prickade du in alla obegagligheter igen... får rysningar/svettningar/frossa bara jag läser om det...

Anonymous said...

"har man hört den förut" HAHA

Apropå sadistiska tandläkare (eller nåja, din verkar faktiskt rätt OK..) har du sett filmen Little shop of horrors där Steve Martin spelar tandläkare och Phil Murray en machosistisk patient? Stor humor.

Anonymous said...

Uuu, blogga genast om när du hörde den repliken senast ("..står du ut lite till...")!

Ninde said...

filosofia: Nej. Gå nu, en kollega till mig gjorde misstaget att vänta för länge. Det blev dyrt mycket dyrt ! Mod- nja, stirra dina rädslor i ögonen och le- ja.
Gick därför med på att boka in en nybesökstid för den rutinundersökning jag vanligen snålar in på- mot att jag kan betala båda besöken då. Efter lön, hah..:)

Ninde said...

a: Varsågod ;)

gina: ;) På hugget idag du o kim?
Jodå man kan ha ganska intressanta diskussioner med honom o en kompis tycker att han är snygg..

Minns bara blomman i "Little Shop..", så kanske läge att se om den nu som "vuxen".

kim: Oj, bäst man passar sig ha ha Men eftersom det är du som frågar och jag faktiskt kan svara sanningsenligt på den frågan så...;)