Tuesday, March 20, 2007

Calendula


Ögonfransfärgning (bye bye mascara krångel) på lunchen. Ser genast fräschare och piggare ut. Sedan slänga i sig några sushirullar på kontoret. Hektisk jobb eftermiddag. Fick blommor av glad kund och det är ju alltid skoj. Fast en bukett med massor av ringblommor har jag faktiskt aldrig fått förut. Således noll koll på vad de betyder på blomsterspråket. Är det mening att jag ska torka dem? Äta dem? Eller bara le lite glatt och skänka en tacksam tanke för de små sakerna i livet. En varm Cappuccino, fräscha blommor och HM:s Madonna släpp i övermorgon.

10 comments:

Kim da Costa said...

Färgen var ju ljuvlig! Våren = färgexplosion.
Lycka till på Madonnarallyt...

A. said...

Ny catsuit på gång ;-)

Ninde said...

kim: Tack!
a:Kanske det ;)

Anonymous said...

Jao. då ringblommor går att äta.Fast inte köpta kanske ..bergis besprutade

Anonymous said...

Blomsterspråket (enligt internet):
RINGBLOMMA - Förtvivlan. Du oroar mig.

Viktig kund? ;-)

A. said...

Okej eftersom ingen annan frågar. Vad är en ringblomma? Vad skiljer en från andra blommor?

Att de är runda?

Anonymous said...

Oh, detta inlägg var som taget ur sex and the city - jag vill oxå färga fransar o bryn på lunchen. Undrar om de tar minus 59,50:- för det på stureplan?

Ninde said...

tania: Jo, brukar ha det i sallad på sommaren. Men antar att de man köper är DDT doppade eller nåt :(

pm: Halvviktig *svälj*

a:De dansar runt i ring? ;)

filosofia: Sex and the city..ha ha det brukade exet använda som skällsord för "överåriga" överspacklade... ;)
Tror Sturebadet tar 350:- *svälj* men då ingår bad och ångbastu..
Passade på när jag var på väg till kundbesök i billig-ort ;)

Anonymous said...

Oj sorry. Men vi är ju snart där, haha! Iaf jag. Fast jag försöker att itne tänka på det. Alls.

Ninde said...

fillo: Ha,ha okej. Ung och fattig vs inte-lika-ung-men-rikare. Och överöst av dyra M.B skor. Kejdå ;)