Tuesday, March 06, 2007

Vanedjuret

Datorn. System som förr lekte så fint ihop gör plötsligt inte det längre. Updateringar och extraarbete. Allt för lite extra säkerhet och finesser. Och vad har ni gjort av mitt gamla verktygsfält? Ge tillbaks. På det Mellanchefens fina planering som drabbar oss mitt i annat arbete. Morr.

Senare favoritkund som brukade ha stenkoll på allt. Nu lackar hon ur på de ständiga upgraderingarna och Vista. För varje upgradering eftersläp i systemkompabilitet.
Hon suckar och frågar mig varför ?

-20 åriga datasnubbar vid rodret, svarar jag.
-Fleecetröjor?, muttrar hon.
-Joltcolianer, replikerar jag.

Så ler vi i samförstånd och sakernas tillstånd känns genast lite bättre.

4 comments:

Kim da Costa said...

Haha. Fleece! Hahaha.

Lill-Krizan said...

Vad är egentligen grejen med den där jävla energidrycken och datornördar?!

A. said...

Joltcola & Fleece. Jonas Birgersson? ;-)

Ninde said...

kim: ;)

lillkrizan: Var det inte framfab och Birgersson som satte den trenden? "Look I'm so busy and important, working around the clock with no coffe breaks and only Joltcola to support me.."

a: Klockrätt där. Se ovan :)