Wednesday, March 21, 2007

Ringblomma-förtvivlan

Dagens förbannat onödiga: Förutsåg potentiellt problem redan för några veckor sedan. Frågade därför Mellanchefen om han kollat direkt med berörda parter. Fick ett jakande svar och förutsatte därför att han dubbelkollat. Det hade han inte. Suttit hela förmiddagen och tråcklat ihop en kompromiss, och sweet-talkat folk Mellanchefen helt i onödan retat upp. Fan.

Dagens förbannat glada över att ha: Min klipptjej. Som alltid fixar hårkriser. Som sms:ade mig att jag kunde ringa hennes privata mobil fram till 22 på kvällen. Som både är trevlig och duktig. Ska klippa och slinga mig hos henne i em. Hon är en klippa.

2 comments:

A. said...

Det kan aldrig förknippas med förtvivlan att få blommor eller presenter av någon enligt Lex A. Så det så...

Kim da Costa said...

Men Ninde klarar ju det mesta galant!
Hoppas håret blev bra. Men med tanke på lovorden du öste över frisören så vet jag ju redan svaret...