Wednesday, March 07, 2007

Dagens föraning

Killkompis på telefon. Som frågar om vi inte kan ta en fika efter jobbet i morgon.
Jag svarar att jag inte kan. Ska ut och demonstrera då.

Han:-Vaddå demonstrera?
Jag:- Är internationella kvinnodagen då, hur du nu lyckats missa det.
Han:-Men, jaha..ska du? Men varför..?
Jag:-Och vad menar du med det? (lätt förebrående)

Han: ..... Det blir mycket tyst i luren och jag riktigt hör hur han tänker. ( Hon demonstrera? Men hon ser ju inte ut som en sån där... Driver hon med mig? Fast om hon nu inte gör det så ligger jag risigt till om jag säger något nu. Kanske inte vill fika med mig längre alls då.Bäst att låtsas som det regnar.)

Han: -Eh okej, hm..ehhrm men fredag då?

7 comments:

Peppe said...

Men till hans försvar så vågade han ändå fråga om fredagen passade. Lite cred.

Ninde said...

Peppe:Ha,ha jodå han räddade sig snyggt där. Fast det var lite kul just då he,he ;)

Anonymous said...

haha, de är för söta de små liven.
Ja, lycka till imorrn då!

A. said...

Men hur ser en sån som demonstrerar ut egentligen? De har ju rånarluva nu förtiden ;-)

Och Ninde, jag vill inte se dig iklädd palestinasjal bränna behåar och kasta sten på polisen...

Även om syftet är gott... ;-)

Ninde said...

a: Öh..tror du syftar på föregående generations demonstrationer..?

Kommer inte bränna någon snygg bh.
Vet du vad en märkesbh kostar? Ej heller kommer jag skutta fram till farbror haffa med en sten i näven istället för att helt sonika nypa honom i häcken och lura av honom handbojorna. Nehedå. Not me.

För övrigt inte ens säkert att jag kommer demonstrera alls. Har fått ett annat erbjudande nu.. :)

A. said...

1. Antagligen, men så läser man att utveckling står still ibland så jag tänkte att det var gångbart nu med :-)

2. Inte den blekaste :-) Ska jag gissa så säger jag; 350 ?

3. Ja, du gör som du vill, ibland måste man stå för sina ideal känner jag... :-))

Ninde said...

1) Utvecklingen kommer och går, det är vi som står ;)

2)Ofta mer om den inte är nedsatt.. :(

3)Du gör som du vill så gråter du inte som min mamma brukade säga. Så det gör jag ;)