Thursday, March 22, 2007

Madonna Racet

9.20 am. Kollega Z och Ninde utbyter menande blickar. Snart är det dax. Som av en händelse måste vi snart båda hastigt avvika på varsitt jobbärende.

Racet då? Man står där innan de öppnar. Mäter varandra med blicken. Hon ser ut att vara i min storlek- fast hon ser inte så snabb ut. Hon där borta är fel stl, om hon inte tar till någon annan.. Men hon med långt hår där ser läskigt målmedveten ut..hm..kan de öppna snart?

Så öppnas dörrarna och alla gamar rusar in. Kastar sig över första bästa hög. Jag får uppleva hur byxor slits ur händerna. Prioriterar då istället de små söta klänningarna..rafsar åt mig en hög och retirerar snabbt in i provrumstryggheten. Provar snabbt. Damn vad snygg figur man får.. Självfallet måste de små smickrarna få följa med hem.

Z har hittat ett gäng byxor hon gillar. Jag klänningar och kavaj, vi blundar, betalar och smiter efter snabbt jobbärendet till kontoret med våra "byten".

Som av en slump återkommer vi ungefär samtidigt. Med Madonnamärkta påsar och misstänkt belåtna miner. Samt en chokladbit-muta till Trevliga Kollegan som backat upp oss. Fast han skrattar och skakar på huvudet åt oss så förstår han allvaret, han har ju egen flickvän.

7 comments:

Anonymous said...

:-)

Ryktet säger att Pixar har köpt filmrättigheterna till ditt liv!? ;-)

A. said...

Kan aldrig förstå det. En stor mängd tjejer, lite kläder, alla ute fter samma sak och ni förvandlas till monster. ;-)

Och sen har ni tjejer mage att bli sura/låta det förstöra en hel kväll om någon kommer i samma kläder...

Ninde said...

pm:Asg. Nee...vill ju ha en glamourfilm med Gwen Stefani i huvudrollen ;) Och ett girldeliscious förskott..

a: Har sambandet mellan tillgång och efterfrågan helt ungått dig?

Ett gäng killar. En boll. Ett gäng glada vinnare. Ett gäng dåliga förlorare. Hur skulle det se ut om alla fick varsin boll? ;)

A. said...

Hehe.

Okej, kan se liknelsen med att vara en dålig vinnare och att med dåligt dold glädje småskutta runt på planen (ut ur butiken)

Förresten, förstår exakt de sambanden tack. Tror jag nämnde "stor mängd tjejer, lite kläder" ;-)

Ninde said...

a:;) He he

Anonymous said...

Jag orkar aldrig fajtas. Jag måste i tysthet ha lyckats undvika Darwins gallring. Följaktligen är jag inte värd något madonnafordral heller.
Men det är fan sjukt hur det där går till. Människor är djur, trots ihärdigt påpekande av vår sk intelligens som höjer oss över dessa. Isf är jag tjuren Ferdinand.

Anonymous said...

Den som ändå var en humla...