Wednesday, March 28, 2007

Tröttonsdag

Obscent tidig uppstigning för att i någon mening kompensera helgens bravader tänkte jag köra extrahårt på gymet. Kom till och med iväg lite extra tidigt då jag övertalat mig själv om att alla Snyggobertar fortfarande låg och sov och jag därför kunde vänta med sminkning och hårfixning till efter gymet. Då kläcks fin fin idé nr 1. Ja, jag slinker in på Fina Caféet. Osminkad, smårufsig och med ful gammal jacka över träningskläderna. Kommer på sin höjd vara två excentriska pensionärer där..

Jo tjena. Jag lovar dig att alla snobbkvarterets snyggingar i Armani kostym och Church dojjor+ några dito females satt där. Åsså jag som blinkade likt ett yrvaket murmeldjur i ljuset. Bara en stark lätt-latte längtan drev mig att dra ut på förnedringen. Intala mig själv att om jag betedde mig som om jag var dithörande, snobbkvartershemtam så skulle alla andra gå på det. Tjusigt glider jag in (nåja, jag snavade iaf inte över något.) Bara för att upptäcka att jag glömt ta nummerlapp, varpå tjejen bakom mig i kön genast erbjuder mig sin. För jag var ju där först. Rätt ska va rätt. Kanske trodde de att jag var en stackars trött nattarbetare på väg hem?

Gymet. Där jag fick börja med att dementera rykten om att min senaste frånvaro berodde på att jag varit utomlands. Skamset fick jag erkänna att jag skolkat nästan en vecka, med bara en joggingtur i helgen. För att i någon mån rädda mitt goda träningsrykte beslöt jag att köra med fin fin idé nr 2: istället för att köra igång lungt och fint kör jag 200%. Sedan lite fin styrketräning på det. Lite längre och tuffare på crosstrainern. Lite extravikt.

Resultatet blev att jag var helknäckt på jobbet idag. På allvar övervägt att helt sonika rulla ihop mig under skrivbordet, med gymbag under huvudet, dra fuljackan över mig och bara sooova.

Skulle träffat datakillen över en öl idag. Men orkar bara inte. .. och jag ska ändå föreställa hyfsat frisk och vältränad-singel i Storstaden.

8 comments:

Anonymous said...

Se det såhär: de som hör till behöver inte göra sig till ;)

Anonymous said...

Bra och fin liknelse det där med murmeldjuret. Jag skickar vidare konceptet till ansvariga på Pixar!

I aim to please! ;-)

Kim da Costa said...

Men det finns ju inget fräschare än en ofixad kvinna. Ren och fin i ansiktet. Gärna iklädd stickad tröja med hög krage. Mums.

Rollx said...

Armani, Dior, Hugo Boss, etc.. felfria Perfekta kläder, på operfekta människor. :)

Det är inget roligt, när man kan somna med pannan i bordet. :)

Anonymous said...

Datakillen? Honom har jag missat! Berättaberätta :)

Mr K said...

Blev också nyfiken,vem är datakillen?

A. said...

Och jag blev svartsjuk. Vem f** är datakillen!!! :-)

Ninde said...

Gina:Precis den hypotesen jag arbetar under ;)

pm: Bara murmeldjur på tidiga morgnar ju... ;)

kim: Ha,ha kanske det. Älskar att traska omkring så på landet. Men kändes lite malplacerat just där faktiskt..

rollx: Men jo. H brukar kalla dem "plastmänniskor". Dvs innan han rättar till sin specialimporterade sidenslips.. ;)

filosofia och k: Har nog nämt honom i förbigående. Men får väl presentera honom i ett inlägg dårå..

a: he,he ;)