Thursday, March 15, 2007

Preköial morgonångest

Svårt att sova. För genom en olycklig logistisk slump har jag idag den tveksamma förmånen att behöva ta mig tvärs igenom Storstadens allra mest trafikerade delar och tillbaks igen på rusningstid. För att anlända cool och mentalt utvilad till Viktigt Möte. Allt för sent ihopkokat för att kunna ändras på. Strålande. Verkligen. För att lyckas behöver jag bara ett av tre ting:

*Fri Lejd.
För första och enda gången önskar jag mig en Lassboansk kändisblogg. Med genomslagskraft nog att be alla att låta bli att ta bilen en viss sträcka en viss tid. Fri blogglejd. Speciellt runt Solna vid 8-tiden.

*Alternativa transportmedel.
Kanske någon som har en helikopter som bara står och samlar damm i hangaren. Att utlånas tillsammans med pilot?

* Den där bilen från filmen "Men in Black II". Med överljudshastighet och förmågan att köra upp och nervänt på taket till stadens tunnlar.

*Trängselskatter. Nu. Känns inte som om behovet är som störst mitt i sommaren. Faktiskt.

* Ett tredje spår. Igår. Helst.

Ok. Cover me folks, I'm going in...

6 comments:

Ängeln said...

Lovar att trafiken är det jag saknar minst med Stockholm.

Kim da Costa said...

Jag står och dirigerar trafiken as we speak.

Anonymous said...

http://www.gilera.nu/vespa/index.html

Problem solved! ;-)

A. said...

Äh... lite enkel planering är allt som krävs... ;-)

Anonymous said...

May the force be with you. Och så jag då förstås. Jag kan springa ut i vägbanan på E4 norr och söder om så att det blir alldeles tomt?

Ninde said...

ängeln: Två bilar efter varandra är väl rusningstrafik hos dig nu.. Passa på och njut ;)

kim och filosofia: Tack sötnosar, det hjälpte! :)

pm: Starkt initiativ där ;) Men, i valet mellan: www.frys.fast.på.medelhavsmoppen.se
eller:
www.ha.lite.plåt.mellan.dig.och.
regnet/mottrafikanterna

Så väljer jag det senare. Anytime :)

a: Planering is da shit. Förutsatt att man bara har sin vanliga väg att vandra. Att inget oförutsett inträffar. Att om oförutsett inträffar hastigt bli varse att det är du som ska föreställa plan B. Plus att du förväntas vara på två ställen ungefär samtidigt. Typ ;)