Tuesday, March 20, 2007

Söndag

Morgonprogram med tv4. Tilde de Paula intervjuar jordbruksministern. Eftersom han är segare än intorkad gröt görs det från en gård. Där han gör sitt bästa för att se sådär LRF:igt hemmastadd ut. Då tal inte verkar vara hans gåva kunde han skaffat sig lite cred genom hjälpa någon liten hästtjej med mockningen. Nåt i stil med: "vi backar inte för att ta itu med skiten, som andra (partier) lämnat efter sig". Au contraire. Han tittar på fåren. Påpekar att han känner igen bräkandet och lukten. Samt: "att det nu är så trevligt för fåren är dräktiga och ska snart få killingar" (!)

Det ger ju ett himla kompetent intryck när man är jordbruksminister. Även om 9 av 10 normalbegåvade 6 åringar lärt sig att fårens småttingar kallas lamm ("lammongar" på Gotland.)


Födelsedagsfika med kompis som även känner Killkusinen. Killkusinen och jag samåker dit. Han frågar om min helg. Jag berättar om teatern. Bara. Han berättar om gårdagens utekväll. Där han blev uppraggad av en 30 årig brud. Fan svarar man på det liksom? Öh, blev det bortamatch då eller, hö hö hö?

Hade det i slutänden inte blivit. När hon insåg hur ung han faktiskt var hade hon plötsligt kommit på att hon nog bara var där för att dansa trots allt.. Han däremot var full av entusiam inför att hans nyuppväckta gymintresse redan gett utdelning. Fyra kilo plus den senaste tiden, passade han på att påpeka ett antal gånger. 4+. Nog för att göra mig och hälften av mina tjejkompisar smått självmordsbenägna - gör honom skitglad.

3 comments:

A. said...

4 Kg plus. Inte illa. Snart dags för raka skallen och skaffa en tribal gjord i Agia Napa då ;-)

Utgår från att han har multifärgade spräckliga vida byxor redan...

S said...

Nu har du en Ninde-länk på min blogg. Hoppas det är okej!

Ninde said...

a:Ha,ha nja. Han är mer den lilla trevliga social typen (när han vill)ha,ha...tribal från Cypern, steget efter fantomen tidning gnuggis då? :D

sandra: Visst är det okej! Tack för upplysningen :)