Friday, March 16, 2007

Dagens biljett direkt

"..och vem fick du döda för att komma över de här biljetterna?" sa bästaste kompis M.

"Du det är en lång historia...." svarar jag med tanke på väntande jobb.

"Men nu blir jag lite orolig, det där är ju omöjligt. Hur fick du tag på dem?" frågar hon en aning bekymrat. Hon som själv försökt men inte lyckats.

"På legal väg" försäkrar jag.

Berättar hur de landade i knät på mig igår. En kund som fick biljetter över. Undrade om jag möjligen ville ha två biljetter. Hade ju ställt in mig på biokväll. Men såklart man tar chanser när de snällt dimper ner i knät på en. Udda nog att kunna bli kul. Vet att det varit utsålt sedan länge, extraföreställningar insatta och utsålda osv. Omtalad och lovordad. Elvis på Cirkus ikväll. Med aningens ovanliga artister. Jag glad, M eld och lågor. Kollegor gröna av avund.
http://www.gladahudikteatern.se/elvis/elvis.swf

2 comments:

Anonymous said...

Kommentar:
Jag hoppas att du fick betalt för att ta emot biljetterna!?

Ninde said...

pm: För att...?