Thursday, March 22, 2007

Checklista inför x-ning

*Ledigt från jobbet i morgon: Efter många om och men ja.

*Kompis okej att åka ifrån: Ja, hon mår bra nu.

*Brunutansoladförattundvikavinterblekhet: Ja.

*Hår snyggt: jepp.

*AnväntslutpåVeetkrämen igår: Yes.

*Nagelackad/fransfärgad: Jepp

*Väska färdigpackad+Madonna kläder: Yes.

*"Biljett": yes.

*Finskt ordförråd uppgrävt för att i sann reseledaranda delge resten av gruppen ( med stark reservation för stavning och utal:)

¤ Firma maxa (firman betalar)
¤ Misä on hyttinen? (var är min hytt?)
¤Tyllett katansima? (nä föressten det vill vi inte, ej minns vi hur den stavas heller)

Nu bär det av på x-ning med radiokanal. Sjöslag i österled. Allt för att få stå längst fram och sjunga med syrrans och mina barndomsidoler. Alphaville.
I morgon kommer det inte bli någon blogg då vi fortfarande gungar fram på böljan den blå.
Om nästa inlägg dröjer kan det bero på att jag sitter inlåst för att jag och tjejkompis försökt bryta oss in i bollhavet kl 3 på natten.

8 comments:

Anonymous said...

Ohh! Alphaville, der var tider det.

Rollx said...

Ha så kuligt. :)

A. said...

Karriären har gått spikrakt för Alphaville... Finlandsbåtar :-)

Kim da Costa said...

ALPHAVILLE!
Woohoo!
Kryssa loss ordentligt nu.

För övrigt tycker jag nog att finlandsfärjorna har oförtjänt dåligt rykte.

Anonymous said...

Haha!
Alphaville rockar ju fettsofan!!

Ha D


//S

Mr K said...

Låter ju...eeh...kul?

Peppe said...

Hahaha! Fantastiskr bra finskvokabulär! Jag hoppas att du verkligen använde dej av den...

Ninde said...

themanual:Jepp :)

rollx,kim:Tack

a: Ja, eller hur?

snubben,k: Tyvärr rockade Alphaville inte längre fett. Vi andra hade ganska kul däremot.. :)

Peppe: Kiitos, eller nåt däråt :)